Avatar billede MadsDue Nybegynder
25. juni 2011 - 17:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lille nem en.

Hej

Kan simpelhen ikke huske hvordan man gør.

Jeg har følgende:

  echo "<tr>";

  echo "<td>" . "Brugernavnet " . $post['brugernavn'] . " er optaget" . "</td>";

  echo "</tr>";
  }
echo "</table>";

Hvordan gør jeg $post['brugernavn'] fed. Så når det bliver vidst er den fed og det andet ikke er
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. juni 2011 - 18:12 #1
prøv med et <b> tag
echo "<td>" . "Brugernavnet <b>" . $post['brugernavn'] . "</b> er optaget" . "</td>";
Avatar billede Nicklas_ Nybegynder
25. juni 2011 - 18:50 #2
$_POST['brugernavn']
Avatar billede Nicklas_ Nybegynder
25. juni 2011 - 18:52 #3
Jeg beklager ikke at have læst topic - men allerede efter at have læst det første, synes jeg det var latterligt. <b></b> er tagget du mangler. Du kan læse om dette på html.dk, w3schools.com eller lignende.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. juni 2011 - 19:06 #4
#2 $_POST['brugernavn']  vil ikke virke, hvis du ser http://www.eksperten.dk/spm/941644 #0, kan du se spørgeren har kaldt sin variabel $post, hvilke vi er enige om er et meget dårligt variabel navn da det nemt forveksles.

#3 indhold fra html.dk skal anvendes meget kritisk, sidst opdateret 2001, og der er sket meget med web udviklingen siden
Avatar billede webweaver Praktikant
25. juni 2011 - 20:05 #5
#3 Hvad er det, du lige synes der er latterligt?
Alle spørgsmål er velkomne!

.....

Hvis du ønsker at lave det med CSS, kan du smide det ind i en span istedet fx.

I øvrigt har du et par punktummer (sammenlægninger) der er unødvendige.

echo "<td>Brugernavnet <span style=\"font-weight: bold\">" . $post['brugernavn'] . "</span> er optaget</td>";

Du bør udover det også smide fritstående tekst i et paragraph tag.
Det vil sige <p></p> omkring din sætning.
Avatar billede MadsDue Nybegynder
25. juni 2011 - 20:25 #6
tak for hurtigt svar, jeg brugt ronols da det var nemt og hurtigt. du må gerne anvende det som svar
Avatar billede majbom Novice
25. juni 2011 - 21:09 #7
-> #6 - så husk at lade være med at snup pointene selv denne gang!

(det var faktisk også ronols der deltog i den tråd du lige har lukket på den måde...
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. juni 2011 - 22:53 #8
så må jeg hellerer smide et svar her.

#7 det må være denne du du omtaler http://www.eksperten.dk/spm/939660
Avatar billede webweaver Praktikant
25. juni 2011 - 23:09 #9
Der er mange, hvor der ikke bliver sagt tak eller hvor der bare bliver lukket. Jeg har haft ham stående på blacklist i forvejen. Desværre kan man jo ikke huske den liste (øv øv), så er kommet til at svare på et par tråde til aften, før jeg har opdaget det.

Men nyere eksempler

http://www.eksperten.dk/spm/941827
http://www.eksperten.dk/spm/941178
http://www.eksperten.dk/spm/941828

MadsDue:

En lille opfordring til, at du bliver bedre til at sige tak for hjælpen og dele point ud til dem som svarer på dine tråde og ikke selv smide et svar og acceptere det, medmindre der er grundlag for det. Tak.
Avatar billede MadsDue Nybegynder
25. juni 2011 - 23:38 #10
jeg skal nok lige klemme ballerne sammen.
Avatar billede Nicklas_ Nybegynder
25. juni 2011 - 23:44 #11
#5 - Der er intet der er latterligt, nu hvor jeg har fået det hele til at gå op i en højere enhed ved at have kastet et hurtigt blik på en forhenværende tråd fra trådstarter. Jeg beklager.