Avatar billede testrup Nybegynder
24. juni 2011 - 11:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

%ProgramFiles% variabel i en .reg-fil til import

Hey!

Jeg er igang med at lave en simpel .reg-fil som ved import skal oprette en system ODBC forbindelse. Jeg skal bruge den i en installations-procedure hvor først MySQL ODBC driveren installeres (default sti: %ProgramFiles%\MySQL\Connector ODBC 5.1\) og derefter køres .reg-filen for automatisk oprettelse af ODBC-forbindelsen til brug af softwaren.

Dette er .reg-filens indhold:

----------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\BarTender ODBC]
"Driver"="C:\\Program Files\\MySQL\\Connector ODBC 5.1\\myodbc5.dll"
"SERVER"="test-server.test.dk"
"UID"="Test UID"
"PWD"="Test-PW"
"DATABASE"="Test-database"
"PORT"="3306"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\ODBC Data Sources]
"Test UID"="MySQL ODBC 5.1 Driver"
----------------------------------

Udfordringen jeg er stødt på, er at den skal kunne virke på kryds af både Windows-versioner og sprog. Dette betyder at jeg ikke bare kan køre .reg-filen på en udenlandsk version af Windows, da program-stien hvor MySQL ODBC er installeret varierer alt efter sprog.

Ændrer jeg linien i .reg-filen der starter med "Driver" til:
"Driver"="%ProgramFiles%\\MySQL\\Connector ODBC 5.1\\myodbc5.dll" importeres den fint, men ODBC-forbindelsen virker ikke.

Kan jeg konkludere at Environment Variables såsom %ProgramFiles% ikke virker i registrerings-databasen?

Jeg ser frem til konstruktive spørgsmål, kommentarer eller sågar løsningsforslag.

På forhånd tak.

Venlig hilsen,
Simon Petersen-Testrup
Avatar billede Vandreren Novice
24. juni 2011 - 14:26 #1
Du skal bruge REG_EXPAND_SZ ("udvidelig strengværdi").
http://www.windowsitpro.com/article/vbscript/vbscripting-solutions-the-registry-s-data-types

Og sørg for at få lukket dine gamle spørgsmål. Tildel points til dem, der hjælper dig.
Avatar billede testrup Nybegynder
24. juni 2011 - 14:57 #2
Tak - det virker perfekt.

Beklager jeg ikke har fået tildelt gamle svar point - jeg har ikke brugt min profil i 3 år, men det er nu gjort :)

/S
Avatar billede Vandreren Novice
24. juni 2011 - 17:25 #3
Fantastisk.

... så kan jeg forvente at få points om tre år?