Avatar billede glacier Nybegynder
23. juni 2011 - 00:44 Der er 8 kommentarer

Tillad adgang til en remote mysql server i apache.

Hej

Jeg har installeret XAMPP på min lokale maskine, da jeg skal have et php testmiljø op og køre.
I den forbindelse vil jeg gerne kunne bruge min mysql database på mit webhotel, istedet for at skulle bruge en lokal version.
Problemet er at jeg ikke kan få min installerede webserver til at connecte til min sql server.
Der er hul igennem til selve serven da jeg har testet det med en forbindelsestest program.
Jeg har også forsøgt at smide mit websted over på min nas, og den kan sagtens connecte til mysql server via den indbyggede webserver.
Men apache serveren som er installeret på min lokale maskine, vil bare ikke.

Jeg får følgende fejl når jeg forsøger:

"Could not connect to MySQL: mysqlnd cannot connect to MySQL 4.1+ using the old insecure authentication. Please use an administration tool to reset your password with the command SET PASSWORD = PASSWORD('your_existing_password'). This will store a new, and more secure, hash value in mysql.user. If this user is used in other scripts executed by PHP 5.2 or earlier you might need to remove the old-passwords flag from your my.cnf file"

MySql server er en version: 5.1.49 og min apache er en version 2.2.17 som kører php 5.3.5
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2011 - 09:48 #1
Hvilket webhotel?

Det kunne tyde på at du lokalt kører med en ret gammel PHP, der ikke har den "nye" authetication - hvad er din PHP version lokalt?

Derudover er det slet ikke sikkert de har eller vil åbne for fjernadgang, selv om man åbenbart kan se mysql-serveren.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2011 - 09:50 #2
Åh, du skriver: 5.3.5 - ok, der burde ikke være det problem.

Men hvad med at spørge webhotellet?
Avatar billede glacier Nybegynder
23. juni 2011 - 10:53 #3
Webhotellet er Surftown, og de understøtter ekstern db adgang.

Hvis jeg smider mit website over på min nas server, som sidder på samme netværk som min pc, så kan websitet sagtens få fat i dben hos surftown. Så selve adgangen til databasen virker fint.

Det er kun når sitet ligger på den apache server som er installeret på min pc, at jeg har problemt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2011 - 10:58 #4
Hvis du kører en <?php phpinfo(); ?>  og kigger på Client API version - hvad siger den så værdien er?
Avatar billede glacier Nybegynder
23. juni 2011 - 11:56 #5
Mysql serveren køre version 5.1.49
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2011 - 12:38 #6
Ok. Men det er "Client API" versionen vi skal kigge på.
Avatar billede glacier Nybegynder
23. juni 2011 - 13:07 #7
Webservern på min pc kører med:
mysqlnd 5.0.7-dev - 091210 - $Revision: 304625 $
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2011 - 13:12 #8
http://serverfault.com/questions/52794/how-do-i-allow-remote-access-to-mysql-using-xampp

prøv google først! det er hurtigere "xampp remote mysql"