Avatar billede gubbi05 Nybegynder
21. juni 2011 - 18:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få min PHP kode til at udskrive min tekst på siderne.

Hej
Jeg står og skal op til eksamen i næste uge, og kan ikke komme videre, fordi at min tekst ikke bliver udskrevet på de forskellige menupunkter.. Håber i kan hjælpe mig :-)

Index koden:

<?php
    ob_start();
    session_start();
?>
<?php
//Includer filer
include('include/config.php');
include('include/functions.php');
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="include/style.css" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Cafe Italia</title>
</head>

<body>
    <div id="Table_01">

        <div id="header">
    </div>

        <div id="menu">
        <br />
        <center><a href="index.php?page=1">Forside</a>-<a href="index.php?page=2">Produkter</a>-<a href="index.php?page=3">Aktuelle tilbud</a>-<a href="index.php?page=4">Om os</a>
        </center>

</div>

        <div id="content">

    <?php
if(isset($_GET['page'])){
    $page = $_GET['page'];
}else{
    $page = 1;
};

function side($page){
    switch($page){

        case 1;
            forside();
            break;

        case 2;
            produkter();
            break;

        case 3;
            aktuelle();
            break;

        case 4;
            omos();
            break;
    };

    ?>
    </div>

</body>
</html>

Function koden:

<?php

function forside(){
    echo "TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST ";
    };

function produkter(){
    echo "TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST ";
    };

function aktuelle(){
    echo "TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST ";
    };

function omos(){
    echo "TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST TEST ";
    };

?>

Og som sagt, så skulle teksten "TEST TEST TEST" gerne blive skrevet ud på de forskellige sider, men det bliver den ikke.. Hvad har jeg gjort forkert ?

På forhånd tak..
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
21. juni 2011 - 18:39 #1
spørgsmålet har nok været bedre placeret i php gruppen http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/

du har lavet en function der hedder side på din index side, hvor kalder du functionen side ??
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
21. juni 2011 - 19:03 #2
undlad venligst at bruge besked systemet, til uddybning af spørgsmål, det skal, foregå i selve sagen, da andre derved også har mulighed for at lærer og byde ind.

// function side($page){ slet denne linje
    switch($page){

        case 1;
            forside();
            break;

        case 2;
            produkter();
            break;

        case 3;
            aktuelle();
            break;

        case 4;
            omos();
            break;
    }; // hvad laver det semicollon efter en tuborg ??, fjern det
// }; slet denne linje
Avatar billede gubbi05 Nybegynder
21. juni 2011 - 19:10 #3
Har rettet i den, som du forslog.. Den udskriver stadig ikke til min side. Det er lidt mystisk.
Avatar billede pstidsen Novice
21. juni 2011 - 19:17 #4
Luk dette spørgsmål, da du har et andet, om det samme problem (http://www.eksperten.dk/spm/941561) til at ligge i den RIGTIGE kategori. Luk spørgsmål sådan: www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede gubbi05 Nybegynder
21. juni 2011 - 19:25 #5
Okay. lukker den her