Avatar billede Enzane Nybegynder
21. juni 2011 - 17:05 Der er 3 kommentarer

header virker ikke i script

Når jeg bruger dette update script på min lokale server virker det fint.

Men når jeg uploader til min FTP så sker der intet. Den Updater fint i databasen, men headeren udløser ingenting.

Nogen forklaring?

<?php

session_start();

$ud_id=$_POST['sogeord'];

if ($ud_id == "") echo "! No identifier retrieved";
else
echo "Der er tilføjet: $ud_id";
$host = "test";
$login_name = "test";
$password = "password";

//Connecting to MYSQL
MySQL_connect("$host","$login_name","$password");

//Select the database we want to use
mysql_select_db("cykelre_cykel") or die("Could not select database");

//updaterer tabellel med teksten fra sogeord
$query = "UPDATE`cykelre_cykel`.`tekster`SET`velkomst`='$ud_id' WHERE`tekster`.`id`=1 LIMIT 1
";
mysql_query($query) ;

header("location: http://www.test.dk/");

?>
Avatar billede webweaver Praktikant
21. juni 2011 - 17:52 #1
Hvor har du placeret denne kode? Nede i dit body element?
Det vil i såfald ikke virke, da header skal køres inden der udskrives noget til headeren i dokumentet. Så det skal op og stå som det øverste i din fil.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2011 - 18:07 #2
Det skyldes, som webweaver antyder, at header-halløj skal kommer før alt andet output (da andet output bliver del at HTML'en som kommer efter header'ne (der fortæller browseren hvordan HTML'en (om nogen) skal behandles)).

I dit tilfælde er det echo'erne der giver problemet.
Avatar billede The_Buzz Novice
21. juni 2011 - 18:42 #3
Enig med T0M her...

Der må IKKE komme output før
header();
session_start();
og andre kald