Avatar billede sjh Nybegynder
20. juni 2011 - 22:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Batch copy filer til folder med filens-dato

Jeg kopire tit billeder fra SD-kort og ligger dem i en mappe med dato (samme som filen)

Kan man ikke lave det som en batch.?

Altså fx. kopire alle *.jpg fra E:\ til C:\...\skrivebord\xxxx-xx-xx\

xxxx-xx-xx (fx. 2011-06-20) er så dato (modified/creation) fra den fil som bliver kopiret

Håber det giver mening
Avatar billede maddog_em Nybegynder
21. juni 2011 - 14:45 #1
Hej sjh

start med at oprette en fil - kalden evt. kopiere.bat
indsæt følgende kode:

@echo off

mkdir temp_billeder

for /D %%I in ("E:\*") DO  FOR  %%J in (%%I\*) DO XCOPY "%%J" %USERPROFILE%\Desktop\temp_billeder /s

mkdir Billeder

xcopy %userprofile%\Desktop\temp_billeder\*.jpg %userprofile%\Desktop\Billeder /s

rmdir temp_billeder /S /Q

OBS ----
det sted hvor linjerne stå tæt sammen, skal være på een linje i din *.bat fil

---
Forklaring:
1. først oprettes en midlertidig mappe (Temp_billeder)
2. alt fra dit SD kort kopieres over i denne mappe
3. herefter oprettes mappen Billeder på dit skrivbord
4. alle jpg - og KUN jpg filer kopieres her over i
5. mappen temp_slettes

det burde kunne besvare dit spørgsmål
Avatar billede sjh Nybegynder
21. juni 2011 - 14:58 #2
Takker,

men nu er det sådan at den selv skal finde de jpg-billeder som er på kortet (noget med dir/s)
og hvor bliver det med dato af?
Avatar billede maddog_em Nybegynder
21. juni 2011 - 15:45 #3
Hov - havde ikke lige set hele dit indlæg, med hensyn til dato...

istedet for dir/s bruger jeg:
for /D %%I in ("E:\*") DO  FOR  %%J in (%%I\*)
det er en del mere dynamisk

jeg ser lige på det med datoen
Avatar billede maddog_em Nybegynder
21. juni 2011 - 15:52 #4
prøv lige dette:

@echo off

mkdir temp_billeder

for /D %%I in ("E:\*") DO  FOR  %%J in (%%I\*) DO XCOPY "%%J" %USERPROFILE%\Desktop\temp_billeder /s

mkdir Billeder

cd Billeder

mkdir %date%

xcopy %userprofile%\Desktop\temp_billeder\*.jpg %userprofile%\Desktop\Billeder\%date% /s

cd..

rmdir temp_billeder /S /Q

-----OBS ----
det sted hvor linjerne stå tæt sammen, skal være på een linje i din *.bat fil
Avatar billede sjh Nybegynder
21. juni 2011 - 16:00 #5
Jeps men det skal ikke bare være dato for i dag, det skal være "filens" oprettelse dato.

Hvis jeg har taget et billede i går, så skal det billede ligge under dato fra i går, og ikke dato for i dag.
Avatar billede maddog_em Nybegynder
21. juni 2011 - 16:49 #6
hmmmmm - det tror jeg desværre ikke jeg kan hjælpe med, jeg glæder mig til at se løsningen
Avatar billede sjh Nybegynder
21. juni 2011 - 17:25 #7
Helt iorden, du må godt smide et svar, hvis der ikke kommer nogle med en løsning. ellers tak for hjælpen. :-)
Avatar billede maddog_em Nybegynder
21. juni 2011 - 17:38 #8
svar - selv om det ikke var den helt rigtige løsning
Avatar billede sjh Nybegynder
02. juli 2011 - 01:53 #9
Når det ser ikke ud til en løsning, så du får point. :-)
Tak for forsøget. :-)