Avatar billede tikki100 Nybegynder
20. juni 2011 - 16:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Simpelt PHP Script.

Hej alle!

Nu har jeg lavet et script til mit Excel regneark som kan hente data fra min hjemmeside. Scripter fungere på følgende måde:

Du skriver hvilken ting du ønsker at finde, og herefter sortere den nogle rå data og tager "Prisen."

Fx. http://tikki100.host22.com/test2.php?item=shortbow

Her har jeg skrevet tingen "shortbow" og den vil så gå igang med finde denne ting og sortere de data den tager. Den finder sine data fra siden: http://rscript.org/lookup.php?type=ge&search=shortbow men da jeg kun skal bruge en pris har jeg lavet en ekstra linje til at sortere alt andet fra.

Efter det kommer dens resultat "Price: Et tal"

Mit problem ligger i: Hvis jeg skulle bruge noget med to ord i, fx bronze bar og jeg skriver http://tikki100.host22.com/test2.php?item=bronze_bar virker mit script ikke, hvorimod hvis jeg skriver http://rscript.org/lookup.php?type=ge&search=bronze bar henter den dataerne fint.

Mit script:

<?

$item = $_GET['item'];
echo "Item:".$item."<br>";

$aaa = file_get_contents( "http://rscript.org/lookup.php?type=ge&search=".$item );

if ( preg_match( "/ITEM:\s+\d+\s+[^ ]+\s+\d+\s+(\d+)\s+/i", $aaa, $a ) )
{
    echo "Price:".$a[1];
}

echo "<br>Details:<br>".$aaa;
echo "<br>";

?>
Avatar billede tikki100 Nybegynder
20. juni 2011 - 16:29 #1
Pokkers ekspert, forkerter linkene! :P
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2011 - 17:14 #2
Hvis du erstatter mellemrum med "+", virker det så ikke (det skal man egentlig i URL-er):

h t t p ://rscript.org/lookup.php?type=ge&search=bronze+bar
Avatar billede tikki100 Nybegynder
20. juni 2011 - 19:20 #3
Ja, men det er url'en h t t p://tikki100.host22.com/test2.php?item=bronze+bar jeg gerne vil bruge. Hvis jeg prøver den her vej, får jeg en fejl at vide der hedder "Bad Request"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2011 - 20:30 #4
Jo, men det er i kaldet til rscript.org, hvor du skal lave mellemrum til "+"
Avatar billede tikki100 Nybegynder
20. juni 2011 - 20:32 #5
Nogen idé om hvordan jeg indeler $item i bronze+bar istetdet for bronze bar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2011 - 20:35 #6
Du kan lave en str_replace hvor du erstatter mellemrum med "+"
Avatar billede webweaver Praktikant
21. juni 2011 - 02:17 #7
$var = str_replace(" ", "+", $var);

Lige for en god ordens skyld :-)
Avatar billede tikki100 Nybegynder
07. juli 2011 - 14:33 #8
Det virker; Undskyld jeg ikke lige har været til stede :P
Avatar billede webweaver Praktikant
07. juli 2011 - 14:57 #9
Det var godt :)

Jeg smider et svar ... Erik var først med løsningen, så hvis han smider et svar, så tildel point til ham. Han samler dog ikke på dem, deraf mit svar .. Men afvent alligevel lige til han kommenterer :-)