Avatar billede oergaard Nybegynder
20. juni 2011 - 08:44 Der er 1 løsning

Skjuldt værdi på dynamisk oprettet knap

Hej

Jeg har en side, hvor jeg opretter x-antal knapper dynamisk. Er det muligt at knytte en værdi, til de enkelte knapper, som er skjult for klienten.

Min kode (forenklet)
Protected Sub Page_Init(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Init
        Dim btnButton As New Button
        btnButton.ID = "uniktid"
        btnButton.Text = "Tekst"
        knap_holder.Controls.Add(btnButton )
        AddHandler btnButton .Click, AddressOf btnButton_Click
    End Sub

    Private Sub btnButton_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
        Dim strButton As String = CType(sender, Button).ID

        MsgBox(strButton)
    End Sub

Her benytter jeg knappens id og kan ud fra den identificere hvilken knap der blev klikket på og dermed hvad der skal gøres. Men ved at kigge sidens kildekode igennem, kan id'et nemt ses fra klientens browser. Er det muligt, at tilknytte en værdi til en knap, som ikke kan ses i kildekoden?
Avatar billede oergaard Nybegynder
21. juni 2011 - 17:04 #1
Løst med et globalt array