Avatar billede bmads Nybegynder
18. juni 2011 - 22:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

VBA for Access

Hej, jeg har et problem med kommandoen TransferText.

I mit eksempel vil jeg gerne sende indholdet fra en tabel til et Word dokument, og bruger følgende kommando (kopieret fra Help-funktionen)

DoCmd.TransferText acExportDelim, , "Data", "C:\Users\BMads\BMTest.doc"

Det burde ikke give problemer, men jeg får denne tilbagemelding, som jeg ikke har fundet en løsning på.

Run-time error '3027':
Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres.

Det skal siges, at jeg lige nu arbejder med en minimalistisk database, som KUN indeholder 1 tabel med 2 records og der er KUN 1 VBA kode, nemlig den DoCmd, der er vist i denne rapport.

Håber der er et unikum "out there"

BMovie
Avatar billede majbom Novice
19. juni 2011 - 00:07 #1
oplevede et lignende problem igår faktisk

prøv at have .doc filen åben når du kører din kode...
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2011 - 08:06 #2
'DoCmd.TransferText acExportDelim' eksporterer til en semikolon separeret tekstfil.
At indflette data i en word fil kræver flere kodelinier.

Fejlen får du nok fordi filen eksisterer i fovejen.
Avatar billede mugs Novice
19. juni 2011 - 10:30 #3
Avatar billede fdata Forsker
19. juni 2011 - 14:09 #4
Prøv at rette efternavnet til .txt
Avatar billede bmads Nybegynder
20. juni 2011 - 15:01 #5
Tak for mange svar - og hjælp.
Jeg afprøver mulighederne
Avatar billede bmads Nybegynder
20. juni 2011 - 16:03 #6
Problemet var egentlig et andet, da jeg startede, idet mit ønske er at danne en fil, der kan læses af Word.
MEN - ved brug af DoCmd.OutputTo løb jeg ind i problemer med nationalkaraktererne, og derfor forsøgte jeg mig med TransferText.

Til brugerekspert og splazz, så eksisterer filen ikke i forven, og skal heller ikke gøre det, da det altid vil være en ny fil, der oprettes.

Og rfdata, jeg kan ikke bruge txt-formatet.

Det optimale er en rtf-fil, men den giver ikke korrekt æ, ø og å, så måske er der nogen af jer, der har en løsning på, hvordan jeg kommer videre i den retning. OutputTo giver nemlig ikke umiddelbart en codepage mulighed.
Avatar billede majbom Novice
20. juni 2011 - 19:31 #7
Avatar billede bmads Nybegynder
20. juni 2011 - 23:46 #8
"Fisk" - eller rettere: Det ved jeg ikke
Avatar billede majbom Novice
21. juni 2011 - 08:39 #9
hvordan gjorde du, da du prøvede med OutputTo?
Avatar billede bmads Nybegynder
14. juli 2011 - 00:26 #10
Sorry splazz (og I andre) men 3 ugers campingferie UDEN internet har givet et afbræk i føljeton'en.
Jeg er imidlertid tilbage med mine erfaringer af jeres hjælp i næste uge.
Avatar billede bmads Nybegynder
18. juli 2011 - 15:55 #11
3 ugers ferie løste ingenting. Jeg har stadig problemer med nationalkaraktererne.

Min VBA kode herunder fungerer godt nok, og der oprettes et rtf-dokument, der kan læses af Word. MEN æ, ø og å konvereteres ikke korrekt. What to do next!

Private Sub TestWord_Click()
    DoCmd.OutputTo acOutputTable, "TestExportTilWord", _
    acFormatRTF, "TestWord.rtf"
    MsgBox ("Export til Word er gennemført")
End Sub
Avatar billede majbom Novice
18. juli 2011 - 20:11 #12
du bruger ikke "encoding"-parameteren - jeg kunne forestille mig det gør en forskel, men er ikke sikker, da jeg ikke er ret meget inde i vb.

der må kunne findes noget info på msdn...
Avatar billede fdata Forsker
18. juli 2011 - 20:38 #13
Har lige testet din kode på en lille tabel med indholdet
  æøå
  ÆØÅ
... og det fungerer fint.
Når man åbner filen i Word ser man en lille tabel med helt korrekt indhold.
Avatar billede bmads Nybegynder
18. juli 2011 - 20:58 #14
Tak for indsatsen (alle). Jeg ved ikke, hvor fejlen ligger (har ligget), men fdata - at det virkede hos dig gav mig en ide om at genskabe samtlige data-filer og forsøge forfra.

Det gav resultat, og mine nationalkarakterer er på plads i export til Word. Så tak for det.

Læg en løsning, så giver jeg lidt point.
Avatar billede fdata Forsker
19. juli 2011 - 20:22 #15
Velbekomme. Herligt, at det endte lykkeligt.
Avatar billede fdata Forsker
21. juli 2011 - 08:58 #16
Takker for point ;O)