Avatar billede perneis Nybegynder
18. juni 2011 - 15:09 Der er 1 løsning

max. størrelse ved filupload med matrix

hej

nu er jeg kommet så langt at jeg har lavet script til filupload og det virker den gemmer på serveren og det hele.....

men nu er jeg stødt ind i et andet problem, størrelsen og filtype, hvordan kan jeg lave det sådan at jeg kan uploade OP til 100 mb og at det kun skal være .zip filer som må kunne uploades, jeg skrev til support hvor min side er hostede og jeg fik dette svar tilbage:

Du kan ændre disse parametre ved hjælp af en php.ini (eller php4.ini hvis du bruger PHP4) fil. Du skal blot oprette en fil med dette navn i det samme bibliotek af dit script (eller opdatere den eksisterende fil), med indholdet: -

upload_max_filesize = 20M;
post_max_size = 20M;

I dette eksempel øger du max upload til 20 MB. Håber det kan hjælpe dig.

men det hjælper mig ikke så meget for kender intet til php eller brugen af det hvad php filerne skal hedde hvad der skal skrives i dem og hvor de skal gemmes og for slet ikke at tale om hvordan de virker.

jeg har lavet denne her side, selve filen hedder FilUpload.cshtml og er blot en af mange sider som min hjemmeside er bygget op af, indholdet af filen kommer her...

@{  if (!WebSecurity.IsAuthenticated) {
      Response.Redirect("~/Account/Login");
}

    Layout = "~/_SiteLayout.cshtml";
    Page.Title = "";

        // Validation

    var fileName = "";
    if (IsPost) {
        var fileSavePath = "";
        var uploadedFile = Request.Files[0];
        fileName = Path.GetFileName(uploadedFile.FileName);
        fileSavePath = Server.MapPath("~/App_Data/UploadedFiles/" +
          fileName);
        uploadedFile.SaveAs(fileSavePath);
    }

<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
    <title>MS Flight Sim - FileUpload</title>
    </head>
    <body>
    <h1>MS Flight Sim - FileUpload</h1><br/>

        <form action="" method="post">

    </form>

    @FileUpload.GetHtml(
        initialNumberOfFiles:1,
        allowMoreFilesToBeAdded:false,
        includeFormTag:true,
        uploadText:"Upload")
    @if (IsPost) {
        <span>File uploaded!</span><br/>
    }

    </body>
</html>

og når det med størrelsen og filtypen er kommet på plads kunne jeg så godt tænke mig en checkbox(jeg har læst og forstået reglerne for upload) som SKAL være krydset af inden der kan uploades noget som helst.....

håber at der sidder en her i det dårlige vejr og ikke har andet at lave end at give mig en hånd.....

på forhånd mange tak...

mvh.

Neis
Avatar billede perneis Nybegynder
29. juni 2011 - 23:05 #1
emnet er her med lukket...

løsning: har betalt mig fra det.....