Avatar billede Swatski Nybegynder
17. juni 2011 - 15:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

spørgsmål angående min søg

har denne søge funktion:

formlen:

<form  method="post" action="soeg_result.php">
      <input  type="text" name="soeg">
      <input  type="submit" name="submit">
    </form>

        <?php

// tjekker om der er data indtastet i vores formel vis ikke, så skal den skrive en meddelse.
if(!isset($_POST['submit'])){

  else{
  echo  "Indsæt venligt et søge ord";
  echo '<br /><br />';

$searchstring=$_POST["soeg"];

$conn = mysqli_connect("xxxxxxxxxx","xxxxx","xxxxx","xxxxx");

$sql = mysqli_query($conn, "SELECT navn,points, latepoints FROM spiller WHERE navn  LIKE '%" . $searchstring . "%' ORDER BY navn ASC");

while ($result = mysqli_fetch_array($sql)) {
echo "<a href=''>" . str_replace($searchstring, "<span
style='background-color: #b5dc17; color: #ffffff;'>&nbsp;" .
$searchstring . "&nbsp;</span>", $result['navn']) .
"</a><p/>";
}

mysqli_close($conn);
?>

og får denne fejl meddelse:

Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in ...../soeg_result.php on line 96 som er:

while ($result = mysqli_fetch_array($sql)) {
Avatar billede majbom Novice
17. juni 2011 - 15:58 #1
prøv at lav:

$sql = mysqli_query($conn, "SELECT navn,points, latepoints FROM spiller WHERE navn  LIKE '%" . $searchstring . "%' ORDER BY navn ASC");

om til:

$query = "SELECT navn,points, latepoints FROM spiller WHERE navn  LIKE '%" . $searchstring . "%' ORDER BY navn ASC";
echo $query;
$sql = mysqli_query($conn, $query);

så udskriver du din sql-streng, hvor du så kan se om den ser rigtig ud...
Avatar billede Swatski Nybegynder
17. juni 2011 - 16:13 #2
har fået den til at virke sådan semi :) dog ikke med dine koder...den kom med en eller anden mystisk fejl :)
Avatar billede majbom Novice
17. juni 2011 - 18:43 #3
mine "koder" var heller ikke en fejlretning, det var en hjælpende hånd til at fejlrette i din sql-streng...
Avatar billede Swatski Nybegynder
17. juni 2011 - 20:23 #4
Det var i hvert fald mystisk :=D