Avatar billede kkristiansen Nybegynder
17. juni 2011 - 09:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WoW grafikkort?

Hej, jeg sidder i den situation hvor jeg godt kunne tænke mig at spille WoW igen. For 3 gang, efter flere års pause...
Jeg har slet ingen forstand på computere og krav til hvad WoW skal køre med. Jeg har fået min computer testet og har fået at vide det sidste jeg mangler er grafikkort.
Så mit spørgsmål er: Hvilke slags grafikkort skal jeg købe for at kunne spille WoW? Jeg har ingen intentioner om at købe mig fattig da det kun skal bruges til det spil.
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Authiel Nybegynder
17. juni 2011 - 09:19 #1
Nu ligger landet sådan at WoW faktisk ikke bruger grafikkortet særligt meget til grafikken. Men bruger processoren istedet. De har snakket om at give brugeren selv mulighed for at vælge om de vil køre grafikken over grafikkortet eller processoren. Men det er ikke kommet endnu. Så hvis jeg var dig, så bare et grafikkort på omkring 1 GB burde være mere end rigeligt! Og så sørg for at have dig et ordenligt bundkort.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. juni 2011 - 10:52 #2
Jeg kører WoW i 2560 x 1600 pixels med alt visuelt på max med et relativt billigt GeForce 460 - og det er med 60 billeder i sekundet (FPS).

Når der er rigtigt mange spillere som f.eks. i Stormwind kan det droppe til 45 FPS.

Min processor er en i7 og jeg har 6 gb ram i systemet, men selv med en i3 og GTX 460 burde du snildt kunne spille i højeste opløsning.
Avatar billede Authiel Nybegynder
06. juli 2011 - 16:13 #3
Måske det er på tide at vende tilbage og få lukket dit spørgsmål??
Avatar billede salihb Nybegynder
12. juli 2011 - 06:25 #4
Lars er sej fordi han har en kraftig computer som han kan flashe uden at give noget nyttigt input!

Du ønsker et grafikkort til at spille WoW? Du kan spille WoW på næsten hvad som helst i dag, spørgsmålet er bare om du vil have mulighed for at spille det med relativ lav grafik eller på ultra :).

Dette grafikkort (Nvidia Geforce GT 430) er ganske fint, kan alt det et grafikkort skal kunne, uden at koste kassen eller være overdrevet (440kr, rank 162 hos passmark http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+GT+430)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4594404
Samtidigt kræver det heller ikke du har en kæmpe strømforsyning (den skal du lige huske at nævne) for den kræver nemlig ikke mere end en strømforsyning på 300 watt

Hvis nu du har en strømforsyning på 500 watt og er åben for et lidt større budget for at få det nyeste på markedet vil jeg anbefale Nvidia Geforce 550 TI
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4860602
På en pris på 933kr kan du være sikker på den kan ALT det du ønsker dig :). Rank 40 hos Passmark
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+GTX+550+Ti

Sammenlign her:
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html