Avatar billede Leoking Nybegynder
17. juni 2011 - 09:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

UPDATE php Problem

Får denne fejl.
Notice: Undefined variable: indhold in **URL** on line 5 Notice: Undefined variable: baner in **URL** on line 5

Her er form koden:
<?php

$type=$_GET['type'];

$conn = mysqli_connect(xxxxxCENSURxxxxx) or die (mysqli_error($conn));

$query = "SELECT * FROM ".$type." WHERE id=".$_GET['id']."";
while ($resultat=mysqli_query($conn, $query)); {

        ?>
    <center>
            <form action="edit/entersites.php?type=<?php echo "$type"; ?>&id=<?php echo $_GET['id']; ?>" method="post">
    <table>
    <tr>
      <td>Forsiden:</td
      ><td><textarea name="indhold" style="width:334px; height:200px;"><?php echo $row['indhold'] ?></textarea></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Baner:</td>
        <td><textarea name="baner" style="width:334px; height:200px;"><?php echo $row['baner'] ?></textarea></td>
    </tr>
    <tr>
    <td> <input type="submit" name="submit" value="Gem rettelse" /></td>
    </tr>
    </table>
            </form>
    </center>

<?php
}
mysqli_close($conn);
?>

Her er UPDATE koden:

<?php

$conn = mysqli_connect(xxxxxxxxxCENSURxxxxxxxxxx) or die (mysqli_error($conn));

mysqli_query($conn, "UPDATE golf SET indhold = '$indhold, baner = '$baner'");

mysqli_close($conn);
echo 'Alt er rettet. <br /><br /><a href="../admin.php.php">Admin siden</a>';
exit();
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juni 2011 - 09:23 #1
Prøv:

mysqli_query($conn, "UPDATE golf SET indhold = '$indhold', baner = '$baner'");
Avatar billede Leoking Nybegynder
17. juni 2011 - 09:34 #2
Har stadig den samme fejl :/, hvad har du ændret i det? ..

Din:
mysqli_query($conn, "UPDATE golf SET indhold = '$indhold', baner = '$baner'");

Min:
mysqli_query($conn, "UPDATE golf SET indhold = '$indhold, baner = '$baner'");
Avatar billede Leoking Nybegynder
17. juni 2011 - 09:34 #3
ligemeget :D så det nu
Avatar billede Leoking Nybegynder
17. juni 2011 - 09:34 #4
men har stadig den fejl :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. juni 2011 - 09:41 #5
Fanger du i det hele taget felterne og liiger dem i variablerne i update koden?

Du kan jo eventuelt prøve at echo dem ud, så du kan se om de indeholder det du forventer.
Avatar billede Leoking Nybegynder
17. juni 2011 - 09:51 #6
:) ja..

$query = mysqli_query($conn,"SELECT * FROM golf") or die (mysqli_error($conn));
$result = mysqli_fetch_array($query) or die (mysqli_error($conn)); {

echo "<strong>Forsiden:</strong><br />";
echo            $result['indhold'];
echo            "<br /><br />";
echo "<strong>Baner:</strong><br />";
echo      $result['baner'];
echo      "<br /><br />";
echo "<a href=\"edit1.php?id=".$result['id']."&type=golf\">Ret Siderne</a><br>";

}
mysqli_close($conn);

?>

Det er den der sender videre til edit. og den virker .
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juni 2011 - 09:56 #7
Prøv:

mysqli_query($conn, "UPDATE golf SET indhold = '".$_POST['indhold']."', baner = '$_POST['baner']."'");
Avatar billede Leoking Nybegynder
17. juni 2011 - 10:27 #8
Får denne her så Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in
****URL**** on line 5
Avatar billede Leoking Nybegynder
17. juni 2011 - 11:11 #9
Så fik det rettet :) kom bare med et svar jakobdo
Tak for hjælpen
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juni 2011 - 11:31 #10
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juni 2011 - 12:02 #11
Takker for point.