Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2011 - 22:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tælle et klokkeslet

Hej

Jeg har en tekstboks på min formular med en kode som ser sådan ud =DCount("*";"[Alle NY]";"[SLUTTID]")men den tæller ikke klokken 00:00 eller 24:00 med hvad er der forkert i denne kode
Avatar billede fdata Forsker
16. juni 2011 - 22:52 #1
DCount's sidste parameter er en boolean.
Når du skriver:
  =DCount("*";"[Alle NY]";"[SLUTTID]")
er det en lidt undrelig konstruktion, idet [SLUTTID] så skal opfattes som Sand/Falsk.
Da Access opfatter 0 som Falsk, får du ikke talt 00:00 med (den er jo Falsk)
Du mener jo nok nærmere:
  =DCount("*";"[Alle NY]";"[SLUTTID]=" & Format(DinSluttid,"mm/dd/yy") (ikke testet)
eller noget i den stil, hvor det er sammenligningen, der skal være sand eller falsk.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2011 - 22:52 #2
Har du et andet forslag
Avatar billede fdata Forsker
21. oktober 2011 - 11:37 #3
Ja da. Hvad med den helt enkle:
    =DCount("*";"[Alle NY]")
Den vil jo tælle alle poster.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 13:19 #4
den skal tælle om der stå noget i feltet SLUTTID som er et Klokkeslet felt men det virker også delvis for når kl. bliver midnat (00:00) bliver det ikke talt med
Avatar billede fdata Forsker
21. oktober 2011 - 15:36 #5
Jamen så er det jo bare:
    =DCount("*";"[Alle NY]";"[SlutTid] Is Not Null")
Avatar billede fdata Forsker
28. januar 2016 - 13:01 #6
Det var da godt nok en "oldie" ;O)
Takker for point