Avatar billede downloading Nybegynder
16. juni 2011 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af router - fx. Dir-865, E4200 eller RT-N56U?

Hej.

Jeg skal købe en (eller dvs to routere, en til mig, og en til svigerfamilien). Jeg er helt lost og ved ikke hvor jeg skal starte. Jeg vil meget gerne under 1000kr. Jeg har selv en server, så det betyder ikke så meget for mig at kunne sætte en harddisk til, men det ville være fedt med svigerforældrene. Hvad dog ville være fedt var at kunne sætte sin printer på den og printe over nettet.

Jeg har kigget på de tre her:
Cisco E4200
D-link dir-685
ASUS RT-N56U

Men jeg er lost! Nogle der kan hjælpe mig i den rigtige retning?

Mange tak :)
Avatar billede donlon Novice
30. juni 2011 - 17:43 #1
Jeg kan kun anbefale Asus'en, jeg har selv lige købt den og den er lynende hurtig.

Jeg har dårlig erfaringe med D-link, dog ikke den model du nævner men DIR-652, den tabte konstant forbindelsen, ikke kun det trådløse men også det kablede netværk.

Det mest underlige var at den satte ud i samme øjeblik jeg tændte min Mac og fungerede ikke igen før jeg slukkede Mac'en og genstartede routeren ...jeg prøvede alt med den ville simpelthen ikke "snakke" med Apple ..åbenbart ;-)

Men jeg kan som sagt varmt anbefale Asus RT-N56U, det er helt klart den bedste router jeg har haft, og så er den samtidig også ret flot at se på
Avatar billede downloading Nybegynder
30. juni 2011 - 18:06 #2
Mange tak. Jeg har købt en Cisco E4200, det eneste dårlige jeg kan sige om den indtil nu er at den ikke kan hænge på væggen (syntes jeg ærlig talt er lidt ringe). Gider du skrive et svar? :) Overvejer om den anden skal være Asus'en..
Avatar billede donlon Novice
30. juni 2011 - 18:20 #3
Ciscoen skulle også være ret hurtig ifølge denne test: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

Det skal så siges at Asus'en kan heller ikke monteres på væggen ;-)

Jeg læste en masse tests og brugererfaringer med Asusen før jeg købte den, og det er svært at finde negative kommentarer om den, den bliver rost til skyerne for dens hastighed ( ca 800 Mbit)

Men ikke nok med dét, den er også meget kvikkere til at loade hjemmesider pga. dens hardware NAT, og det kan tydeligt mærkes.

Men du har jo mulighed for at købe den online og teste den, er du ikke tilfreds, kan du jo benytte din 14 dages fortrydelsesret ...men jeg tvivler STÆRKT på du vil af med den igen ;-)
Avatar billede downloading Nybegynder
30. juni 2011 - 18:39 #4
Nej det bliver spændende at prøve :) Ærgeligt at den heller ikke kan hænge på væggen!
Avatar billede downloading Nybegynder
29. september 2011 - 22:39 #5
Undskyld jeg ikke har fået lukket det her svar, det er en ren forglemmer. Mange tak for hjælpen :)

Alt i alt syntes jeg godt om routeren på trods af at den ikke kan hænge på væggen, og jeg desværre ikke har fået min printer til at spille så godt sammen med den. Men ellers er der altid fuld forbindelse med alle computere, iPad, iPod, Android mobiler osv..