Avatar billede Leoking Nybegynder
15. juni 2011 - 15:51 Der er 1 løsning

Insert ny bruger

Har en kode som skal kunne indsætte en ny bruger til min database.
Men den hverken indsætter eller bliver headet videre til index.

Koden:

Formen:
  <form method="post" action="opretscript.php"> <br />
    Brugernavn:<br />
    <input type="text" value="Indtast brugernavn" name="username" /><br />
    Adgangskode:<br />
    <input type="password" value="Indtast kodeord" name="password" /><br />
    Gentag Adgangskode:<br />
    <input type="password" value="Indtast kodeord igen" name="password2" /><br />
    <input type="hidden" value="1" name="status"/>
    <input type="submit" value="Godkend" name ="godkend" />
    </form>

Scriptet:
<?php
// forbindelse til databasen

$conn = mysqli_connect("xxxxx","elev05","xxxxx","elev05") or die (mysqli_error($conn));

mysqli_select_db($conn, "elev05");

//Den koder her starter når formen er afsluttet med submit/godkend.

if (isset($_POST['godkend'])) {

//tjekker om felter er udfyldt.

if (!$_POST['username'] | !$_POST['password'] | !$_POST['password2'] ) {

        die('Du har ikke udfyldt alle felterne');

    }

// Undersøger om brugernavnet/emailen er i brug

$usercheck = $_POST['username'];

$check = mysqli_query("SELECT username FROM members WHERE username = '$usercheck'") or die(mysqli_error($conn));

$dbbcheck = mysqli_num_rows($check);

//Hvis username er registreret giver det denne fejl.

if ($dbbcheck != 0) {

        die('Beklager, men email '.$_POST['username'].' er i brug.');

                }

// Undersøger om passwords er ens.

    if ($_POST['password'] != $_POST['password2']) {

        die('Dine passwords er ikke ens.');

    }

// Her indsætter den i databasen.

$sql = "INSERT INTO members (username, password, status)

            VALUES ('".$_POST['username']."', '".$_POST['password']."', '".$_POST['status'].")";

    mysqli_query($conn, $sql) or die(mysqli_error($conn));
mysqli_close($conn);

header("location:../index.php");
}
    ?>
Avatar billede Leoking Nybegynder
15. juni 2011 - 16:10 #1
fejlen blev fundet ved flere små ting