Avatar billede west85 Nybegynder
14. juni 2011 - 19:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til div placering

Hejsa allesammen

Jeg har et lille problem med positionering af mine DIV'er
Indtil videre har mine DIV'er placeret sig under hinanden og flyttet sig når en har udvidet sig.
Men nu har jeg fået et problem med min nederste div efter jeg er begyndt at fylde indhold i.
Sagen er at min BodyContent-DIV er 500px høj hvori der er en content-placeholder.
Og min Footer-DIV er 30px høj og har lagt under BodyContent-DIV'en.

Nu er mit problem så at jeg har lagt noget indhold ind i den content-placeholder i BodyContent-DIV'en og pludselig udvider BodyContent-DIV'en sig ud over Footer-DIV'en istedet for at flytte den.

Jeg har prøvet at formindske min BodyContent-DIV og så snart den bliver 520 så det fint og den flytter Footer-DIV nedad, men kan ikke finde ud af hvorfor min Footer-DIV ikke flytter sig nedad når indholdet i DIV'en bliver større.
Jeg ville have troet at hvis det ikke kunne være i den, ville jeg blot få scrollbars, og mit indhold udfylder endda ikke engang hele BodyContent-DIV'en. Altså at content placeholdren i asp.net ville give scrollbars.
Nogen der kan hjælpe mig?

EKSEMPLER:
Normal uden indhold
http://imageshack.us/photo/my-images/215/normaldiv.jpg/

Wierd med indhold
http://imageshack.us/photo/my-images/856/wierddiv.jpg/
Lig mærke til den grå bar ude i siden går for langt ned over min footer-div..

Siden det drejer sig om er http://www.dotwest.net/PersonligProfil.aspx
hvor jeg blev anbefalet at´sætte cellpadding til 0 i min tabel i bodycontent hvilket virkede indtil jeg lavede højden på 450px og samme problem opstod.

Kode til CSS:
Pastebin:
http://pastebin.com/UVkUqZnq
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2011 - 19:55 #1
jeg vil gætte på, at du skal have scroll=auto i midten, ellers passer den faste højde jo ikke når du bruger mere plads.
Avatar billede west85 Nybegynder
14. juni 2011 - 21:49 #2
#1
Udvider en div sig når man fylder for meget i den? Er det ikke bare indholdet der går ud over div'en når der er defineret en højde og bredde på den?
Og det underlige er at selv hvis den udvider sig, hvorfor gør den det så stadig når jeg ikke engang har fyldt div'en ud fuldt med indhold?
Avatar billede west85 Nybegynder
14. juni 2011 - 23:20 #3
Fejlen er fundet!!
overflow:auto;
Tilføjede denne til Profil.Master til den div der holder content-placeholderen.
Hvis man ikke gøre dette så overrider indholdet (content pagen) blot størrelsen på den div som den skal placeres indeni uden at vise scrollbars.
Egentligt underligt da den jo burde være "begrænset" af den div, content-pagen skulle ligge indeni - men er ikke tilfældet.
Så nu er det løst og jeg er en glad mand :D