Avatar billede doto Nybegynder
14. juni 2011 - 15:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ugeformat i forespørgsel

I min database: Ordre modul, skal man kunne oprette en ny ordre via en formular. Til denne formular er knyttet en opdateringsforespørgsel som skal kunne oprette en ny ordre baseret på en given dato. Datoen afhænger af computerens dato. I lørdags hvor datoen kom til at hedde: 11.06.11 fik jeg en fejlmeddelelse: Datatyperne  stemmer ikke overens i kriterieudtrykket. Min forespørgsel ser således ud:
OrdUgeGngHlp: IIf([Forms].[0027frmVlg].[VlgLev] Is Null;Null;IIf(Format([Forms].[0027frmVlg].[VlgLev];"w";2;2)<6;Format(Uge([Forms].[0027frmVlg].[VlgLev]);"00");Format(Uge([Forms].[0027frmVlg].[VlgLev]+2);"00")))
Jeg gætter på at det har noget at gøre med ugeformatet som Access ikke kan tolke. Jeg bruger Access 2010.
Nogen der har et bud på en anden forespørgsel?
Avatar billede fdata Forsker
14. juni 2011 - 22:00 #1
Det er jo et lidt spøjst udtryk, du har skruet sammen.
Det ser ud som om, du har en hjemmelavet funktion Uge. Er du helt sikker på at det ikke er den, der beregner forkert?
Avatar billede fdata Forsker
14. juni 2011 - 22:02 #2
... og burde
  IIf(Format([Forms].[0027frmVlg].[VlgLev];"w";2;2)<6 ...
ikke være
  IIf(Format([Forms].[0027frmVlg].[VlgLev];"ww";2;2)<6 ...
Altså med to w'er?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2011 - 23:33 #3
Prøv lige sådan her:

OrdUgeGngHlp: IIf([Forms].[0027frmVlg].[VlgLev] Is Null;Null;IIf(Format([Forms].[0027frmVlg].[VlgLev];"w";2;2)<6;Format(Uge([Forms].[0027frmVlg].[VlgLev]);"00");Format(Uge(clng([Forms].[0027frmVlg].[VlgLev])+2);"00")))
Avatar billede doto Nybegynder
15. juni 2011 - 07:35 #4
fdata: Det har ikke noget at gøre med w, da udtrykket virker på andre datoer.

spg: Jeg arbejder videre med clng funktionen og vender tilbage.
Avatar billede doto Nybegynder
15. juni 2011 - 13:05 #5
spg: Desværre. Problemet med datoen 11.06.11 er der stadig....