Avatar billede hav0k Nybegynder
13. juni 2011 - 14:18 Der er 1 løsning

Geocoding i Google Maps virker ikke?

Jeg har et sommerhus-udvekslingssite, der skal vise adressen på de forskellige sommerhuse i Google Maps. Derfor skal jeg få google maps til at geocode en adresse hentet fra mysql databasen, og vise husets lokation til læseren. Jeg kan sagtens loade mappet, men den vil ikke finde adressens position. Er der noget i vejen med mit geocoding javascript? Kan det have noget at gøre med, at codeAddress funktionen kommer efter initialize funktionen, og hvad skal jeg i så fald gøre?

<script type="text/javascript">
var geocoder;
  var map;
  function initialize() {
    geocoder = new google.maps.Geocoder();
    var latlng = new google.maps.LatLng(-34.397, 150.644);
    var myOptions = {
      zoom: 8,
      center: latlng,
      mapTypeId: google.maps.MapTypeId.HYBRID
    }
    map = new google.maps.Map(document.getElementById("map_canvas"), myOptions);
  }

  function codeAddress() {
    geocoder.geocode( { '<?php echo $mapaddress;?>': address}, function(results, status) {
      if (status == google.maps.GeocoderStatus.OK) {
        map.setCenter(results[0].geometry.location);
        var marker = new google.maps.Marker({
            map: map,
            position: results[0].geometry.location
        });
      } else {
        alert("House localisation was not successful for the following reason: " + status);
      }
    });
  }
</script>
Avatar billede hav0k Nybegynder
13. juni 2011 - 15:05 #1
Jeg fandt løsningen. Flere fejl fra min side:

På linjen:
geocoder.geocode( { '<?php echo $mapaddress;?>': address}, function(results, status) {

skal php-koden erstattes med 'address', mens ": address" skal erstattes med en variabel der indeholder adressen (og ikke omvendt, som jeg forkert troede.