Avatar billede jetobi Juniormester
12. juni 2011 - 12:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsomt internet på macbook

Hej eksperten.! hjælp med macbook internet der er langsomt
Nu er mine forældre skilt. Når jeg er hjemme ved min mor, eller ude ved en ven, så virker mit internet 100% optimalt. Men når jeg er ved min far, hvor internettet skulle være (15/15) har jeg kun (0,7/0,26) mb download og upload. Min far er god til sådan noget med router, osv. Men det virker ikke, vi har sat et kabel i routeren og direkte i min computer, der havde den så (1,26 mbit down/0,512mbit upload) min far har selv en mac, og en bærbar pc, og de begge har 15/15 hvis man tar tdc hastigheds test. Det må jo være min computer der er noget galt med? Det er som om den bloker for internettet. nogen der ar en idee om hvorfor?

Mvh jesper kaae
Avatar billede foodear Praktikant
12. juni 2011 - 13:27 #1
Tror i skal kikke på routerkonfigurationen igen. jeg tror det er routeren der giver din Mac begrænset båndbredde. Hvilken router er der tale om ?
Avatar billede jetobi Juniormester
12. juni 2011 - 15:49 #2
Det er en draytek corp.
model: vigor2820n, annexa
Avatar billede foodear Praktikant
12. juni 2011 - 20:27 #3
Ja den kan jo noget med loadbalance, så igen, kik en gang til i jeres routerkonfig ...
Avatar billede foodear Praktikant
19. juni 2011 - 10:29 #4
Hva så Jesper .. Fik du det til at fungere? :-)
Avatar billede jetobi Juniormester
15. august 2011 - 00:04 #5
ja fik det til at fungere, det var bare at skifte routeren, :) lukket