Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 17:07 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Html kode i php mail

$oplysninger="HVORDAN SKAL JEG FORTÆLLE AT DER SKAL STÅ HTML KODE HER?? HVIS JEG SKAL UDDYBE SÅ SIG TIL!!";
Avatar billede NielsErikP Mester
10. juni 2011 - 17:12 #1
Hej..
Lytter lige med..!
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 17:32 #2
(Til en anden gang: http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-4)
Nogen som kan svare på mit spørgsmål???

PFH. tak
Avatar billede nemlig Professor
10. juni 2011 - 18:11 #3
Phpmailer er din ven. Prøv at google phpmailer og du får en masse hits.
Avatar billede majbom Novice
10. juni 2011 - 19:31 #4
jeg vil osse anbefale phpmailer, så kan det næsten ikke være nemmere...
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2011 - 19:35 #5
+1 en på phpmailer - det er absolut det nemmeste at anvende og du slipper for langt de fleste af problemerne med forskellene på de forskellige klienter.
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 22:08 #6
Nej tak, i stedet vil jeg gerne have svar på mit spørgsmål.....
Avatar billede nemlig Professor
10. juni 2011 - 22:20 #7
Så må du hellere uddybe.
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2011 - 22:25 #8
<?php

    $eol = "\r\n"; // Som beskrevet i RFC

    $headers = "From: no-reply@example.org".$eol;
    $headers .= "MIME-Version: 1.0".$eol; // fortæller at det er en MIME mail - f.eks. HTML indhold
    $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . $eol;

    $subject = "HTML Test";

    $recipient = "you@example.com";

    $body = "<h1>Hello World</h1>
    <strong>Foo bar</strong>";

    mail($recipient, $subject, $body, $headers);

?>
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 22:37 #9
I får lige min kod:
<?php
$mail = "MIN MAIL";
$afsendermail = "test@test.dk";
$viderestil = "tak_for_dit_svar.html";

/* Her hentes oplysningerne fra de udfyldte felter */
$navn = $_POST['navn'] ;
$epost = $_POST['epost'] ;
$kopi = $_POST['kopi'];

$formularheaders = "From: <$afsendermail>\r\n".$eol;
$formularheaders .= "MIME-Version: 1.0".$eol; // fortæller at det er en MIME mail - f.eks. HTML indhold
$formularheaders .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . $eol;

$headers="From: <$epost>\r\n";

$emne="Test";

/* Her samles afsenderens navn, mailadresse og besked i en enkelt variabel */
$oplysninger="<h1>Hello World</h1>
<strong>Dette er en test</strong>";

/* Her samles oplysningerne til afsenderens kopi af mailen */
$kopimail="<h1>Hello World</h1>
<strong>Dette er en test</strong>";

if ($kopi > '') {
  /* Her sendes til modtageradressen */
  mail($mail, $emne, $oplysninger, $headers);

  /* Her sendes en kopimail til afsenderen */
  mail($epost, $emne, $kopimail, $formularheaders);
}

else {
  /* Her sendes mailen til modtageradressen */
  mail($mail, $emne, $oplysninger, $headers);
}

/* Når mailen er sendt, viderestilles til denne hjemmeside */
header( "Location: $viderestil" );
?>
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 22:38 #10
får bare smidt <h1>Hello World</h1>
<strong>Dette er en test</strong> i hovedet i min mail...
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2011 - 22:47 #11
#10
Mit eksempel virker fint - har du prøvet mit eksempel af?
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 22:57 #12
ja, men kan jeg ik få det stoppet ind i min egen?
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2011 - 23:01 #13
Jo, da - du skal bare have styr på navngivningen og indholdet af dine variabler.

Du bruger både $formularheaders og $headers.
$formularheaders indeholder det der skal til for at få HTML mailen, $headers gør ikke. Og så bruger du dem også forskelligt i de tre mail() funktioner - så dem skal du bare have styr på.
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 23:06 #14
Der er altså styr på dem... Det der var galt var:
$formularheaders = "From: <$afsendermail>\r\n".$eol;

Skulle ændres til:
$formularheaders = "From: <$afsendermail>".$eol;
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 23:06 #15
smid svar!
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2011 - 23:11 #16
Det fik du her.
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 23:22 #17
PROBLEM: Den vil ikke godtage linjen (og mange andre): <table width="98%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="40">. Tror det skyldes """". Kan det undgåes?

PS: Det er kun mailen med formularheaders som skal have html i sig. Mailen til mig, behøver ikke være så flot *G*
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2011 - 23:30 #18
Ja, brug single-quotes i stedet for til at indramme din streng. Eller brug HEREDOC - http://www.php.net/manual/en/language.types.string.php#language.types.string.syntax.heredoc
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 23:54 #19
Det bliver nød til at blive udpenslet for en php grønskolling...
Avatar billede pstidsen Novice
11. juni 2011 - 14:41 #20
nårh.. Hvorfor bruge ordet single-quotes, i stedet for ', så man forstår det med det samme?...
Avatar billede repox Seniormester
11. juni 2011 - 15:16 #21
Inden for udviklingsverdenen hedder det i den forbindelse single eller double quotes. Så normalt ville man også forstå med det samme hvad der menes.

Du hører jo heller ikke en brandmand kalde hans brandslange med strålerør for en haveslange med sprøjtepistol, vel? Men basalt set er det jo det samme...
Avatar billede winblows Nybegynder
12. juni 2011 - 16:15 #22
$recipient    = "<your_email_address_here>";
$small_subject = "small html email";
$headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
$headers .= 'From: "Team" <admin@team.com>' . "\r\n";
$small_email_body = "<html><body>" bgcolor=\"#ccccee\" $small_email_body .= "blablabla</body></html>";
mail($recipient, $small_subject, $small_email_body, $headers)
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2011 - 16:29 #23
Problemet er løst...
Avatar billede pstidsen Novice
09. februar 2012 - 22:51 #24
Hej. Nyt problem med MIME mail. Nogen der vil kigge her: http://www.eksperten.dk/spm/957077  ?????