Avatar billede Jakie Juniormester
10. juni 2011 - 16:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'PRIMARY KEY (user_id)' at line 3

hej eksperter.

Jeg har ikke så meget erfaring med mysql, men prøvede at opdatere min tabel og tilføje en ny coloumn.

Jeg prøvede:
ALTER TABLE `tz_members` ADD
UNIQUE INDEX user_name_unique (user_name),
PRIMARY KEY (user_id);

Men så komm fejlen:
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'PRIMARY KEY (user_id)' at line 3

Nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2011 - 16:46 #1
skal det komma vaere der?
Avatar billede Jakie Juniormester
10. juni 2011 - 17:08 #2
Ja det vil umiddelbart tro?
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
10. juni 2011 - 18:27 #3
Skal du fjerne de nuværende colums og indsætte en ny? Eller hva?

Og nej det komma skal ikke være der. Prøv lige at fjerne det.
10. juni 2011 - 18:37 #4
Efter en nærlæsning af http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/alter-table.html tror jeg at du skal rette til

ALTER TABLE `tz_members`
ADD UNIQUE INDEX user_name_unique (user_name),
ADD PRIMARY KEY (user_id);
Avatar billede Jakie Juniormester
10. juni 2011 - 18:40 #5
Okay. Kommaet er fjernet.

Ja det kan du godt sige.

Lige nu er Primary Key og Unique key sådan her:
  PRIMARY KEY  (`id`)
  UNIQUE KEY `usr` (`usr`)
Avatar billede Jakie Juniormester
10. juni 2011 - 19:07 #6
Okay. Tråden er blevet irrelevant :)

Fordi i brugtes jeres tid på at kigge på det må i begge godt angive et svar.
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
11. juni 2011 - 11:29 #7
Svar :o)