Hvad skal jeg bruge til at gemme konstante værdier i?
HejJeg er ved at lave en applikation til håndtering af nogle cases for et produktionsfirma. Jeg er ved at lave en grafisk oversigt, og har der brug for at kunne skifte mellem oversigtstyper og størrelser. Jeg vil gerne lave et objekt af en art, hvor man kan vælge disse fra, så når jeg f.eks skal tegne ikoner så kan jeg har jeg en funktion der hedder:
drawIcon();
Jeg vil gerne kunne angive at den f.eks. skal gøre som følger:
drawIcon(Iconsize.Big);
Lad os nu sige at de forskellige icon-sizes både skal indeholde oplysninger om størrelse, margen, placering og andet, hvad ville så være den bedste måde at implementere det på. Kan man godt det med enums, og vil enums være det rigtige at bruge?
Jeg har typisk løst det problem jeg har nu ved at f.eks. bare sende en int med:
drawIcon(2);
Og så lavet testen under drawIcon();
public void drawIcon(int iconSize)
{
if(iconSize==2)
{
//Do stuff!!!
}
}
Men dette virker bare meget uelegant.
Mvh
Thomas