Avatar billede mikkelfp Nybegynder
09. juni 2011 - 13:30 Der er 8 kommentarer

Video i IE 8

Hej eksperter

Jeg forsøger for første gang at arbejde med <video> i html 5. Jeg vil gerne lave et stykke video som både kan afspilles på IE 8 og ipad/iphone. Som koden er nu afspilles videoen fint i safari 5.0.4, firefox, chrome og iphone. Men jeg har stadig problemer med at få det til at virke i IE og safari 5.0.5.

Jeg ved at IE 8 ikke understøtter html 5, men der skulle være en måde at komme uden om det.

Sitet kan ses her: http://www.hvorforikk.dk/ video skulle køre i toppen bag ved de to firkanter.

Nogen gode ideer til hvordan jeg kan få det til at køre problem frit?

Tak.

<video autoplay="autoplay" loop="loop" width="1024" height="365">

              <!-- HTML 5 browsers will play one of these -->

            <source src="video/front.ogg" type="video/ogg" />
              <source src="video/front.mp4" type="video/mp4" />
              <source src="video/front.webm" type="video/webm" />

            <!-- Flash-capable browsers without HTML 5 support, try to play this -->

            <br />
            <!--[if gt IE 6]> <!-->
            <object type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="338" wmode="transparent" data="video/front.swf">
                <param name="movie" value="video/front.swf"/>
                <param name="wmode" value="transparent" /></center>
            </object>

            <br />Alright, so no HTML 5 Support, How about Flash?

            <!--<![endif]-->

            <br />

            <!-- No Flash or HTML 5 so let's try Quicktime --> <!--[if !IE]> <!--> Well, no HTML 5 or Flash, let's try Quicktime.

            <br />

            <object width="1024" height="365" type="video/quicktime">
                <param name="src" value="video/front.mp4" />
            </object>

            <p> Wow, you really haven't upgraded lately have you? Your browser is unable to play HTML 5 with either Theora or H.264. It also can't manage Flash nor can it do Quicktime. Perhaps it's time to get a new browser. </p> <!--<![endif]-->

    </video>
Avatar billede pstidsen Novice
09. juni 2011 - 14:45 #1
du har ik overvejet youtube? det kører bare! ;)
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
09. juni 2011 - 15:00 #2
jo men kan jeg fjerne play knapper osv. og det til at køre i et loop?
Avatar billede pstidsen Novice
09. juni 2011 - 17:25 #3
Jeg arbejder på noget med youtube. IE8 forståe simpelthen ikke html5... Du kan se hvordan det går her: http://runescapenews.dk/Pstidsen/video.html

Du kan jo bruge  <!--[if]> <!--> til at fortælle at hvis det er IE8 skal den bruge youtube, ellers HTML 5, for det er mere optimalt.
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 22:17 #4
hvad siger du? :)
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2011 - 00:18 #5
hallo hallo?
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
13. juni 2011 - 12:24 #6
undskyld det sene svar. Jeg har været på weekend.

Er der noget problem i at <!--[if]> <!--> står inde i video tagget?
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2011 - 22:18 #7
Den burde da rendere korrekt som alle andre tags. Prøv dig frem, for jeg ved det ikke :) Altså <!--[if]> <!--> er da inde i video tag'et i den kode du skriver i #0 ;)
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 17:11 #8
Du kunne også kigge på den her tråd: http://www.eksperten.dk/spm/940891