Avatar billede internalerror Nybegynder
09. juni 2011 - 07:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

API InternetConnect fra passive til active.

Jeg bruger denne API til noget FTP.

Jeg har brug for at ændre fra Passive til Active.
Hvad skal værdien INTERNET_FLAG_PASSIVE ændres til for at gøre forbindelsen Active?

Private Const INTERNET_FLAG_PASSIVE = &H8000000

Private Declare Function InternetConnect Lib "wininet.dll" Alias "InternetConnectA" _
  (ByVal hInternetSession As Long, ByVal sServerName As String, ByVal nServerPort As Integer, _
  ByVal sUsername As String, ByVal sPassword As String, ByVal lService As Long, _
  ByVal lFlags As Long, ByVal lContext As Long) As Long

hConnection = InternetConnect(hInet, lRemoteHost, 0&, lUserName, lPassWord, INTERNET_SERVICE_FTP, INTERNET_FLAG_PASSIVE, 0)
Avatar billede internalerror Nybegynder
09. juni 2011 - 07:50 #1
Fandt værdien &H4000000 andet steds.

Jeg ved ikke om det er den rigtige værdi, men det virker.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2011 - 01:20 #2
Hvorfor ikke bare 0 ?

&H4000000 er saa vidt jeg kan se INTERNET_FLAG_NO_CACHE_WRITE
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2011 - 01:21 #3
altsaa:

hConnection = InternetConnect(hInet, lRemoteHost, 0&, lUserName, lPassWord, INTERNET_SERVICE_FTP, 0, 0)
Avatar billede internalerror Nybegynder
10. juni 2011 - 14:40 #4
Værdien 0 virker som det skal.

Det er sparsomt med info jeg har fundet om denne API, så jeg gætter og prøver mig lidt frem.

Tak for hjælpen.