Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. juni 2011 - 10:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvad sker der med min gamle IP adresse når jeg skifter til en ny?

Hejsa, jeg ved godt at jeg allerede har oprettet dette spørgsmål før, men jeg havde et nyt.

Når jeg skifter til en ny IP adresse, vil min gamle IP adresse så stadigvæk vise hvilken by jeg er fra, osv. ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2011 - 10:39 #1
Din "gamle" IP-adresse vil blive brugt af en anden. Det er jo ikke "din" som sådan.  Den bliver sikkert brugt i samme geografiske område, sådan ca.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. juni 2011 - 12:06 #2
#1 Det jeg spørger om er, vil min gamle IP adresse stadigvæk vise hvilken by jeg er fra, når jeg skifter til en ny ip adresse?

http://www.whatsmyip.org/

Du kan se her hvilket geografisk område du er fra via din ip adresse, vil min geografiske placering stadigvæk blive vist på min gamle ip adresse når jeg skifter til en ny?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2011 - 12:25 #3
Jeg kan ikke forstå hvad du spørger om.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. juni 2011 - 12:33 #4
#3 Ok, ærgeligt. Det kan ellers ikke formuleres mere præcist.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. juni 2011 - 21:58 #5
Slet ingen der ved dette?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. juni 2011 - 15:21 #6
hardwareguy15 >> Jeg forstår heller ikke hvad du spørger om????

Din gamle IP adresse bliver ikke længere vist, når du skifter til en ny, så spørgsmålet giver jo ingen mening?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. juni 2011 - 17:20 #7
#6 Når du går ind på denne website.

http://www.whatismyip.com/

Så kan du se hvilken by man er fra, din udbyder, m.m. Vil disse oplysninger stadigvæk blive vist når jeg skifter til en ny IP adresse eller vil den bare komme frem og sige N/A indtil at IP adressen bliver givet til en anden?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. juni 2011 - 17:32 #8
Den vil vise din nye IP adresse, den vil ikke vise den gamle, da det jo ikke er den du bruger mere.....
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. juni 2011 - 17:45 #9
#8 ok, men hvad vil der ske medm in gamle IP adresse? Hvilke oplysninger vil den vise?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. juni 2011 - 18:14 #10
Jeg har min forbindelse igennem TDC, og den viser Skanderborg/Århus.

Men det er nu ret langt fra hvor jeg bor.

Så mon ikke den viser det samme, fordi en anden i samme område/region har fået den tildelt efter dig?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. juni 2011 - 18:30 #11
#10 Jeg ved det ikke, men det er det som jeg godt kunne tænkte mig et svar på. Ellers kan jeg gemme min nuværende IP adresse, og så engang når jeg får en ny, så kan jeg gå ind og tjekke min gamle IP og se hvad den viser. Medmindre at der er én herinde som kender svaret.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. juni 2011 - 18:46 #12
Uden at vide det, så vil jeg tro at f.eks. TDC har x antal IPadresser at drible rundt med, og de står så altid til en by/region som dækker et stort område. Så du kan ikke se nøjagtig hvor brugeren kommer fra....

Men der kommer sikkert én forbi spørgsmålet, som ved en masse om det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. juni 2011 - 17:51 #13
Alle folk med viden inden for dette område er meget velkomne.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. juni 2011 - 08:12 #14
Lukket.
Avatar billede nissen2630 Novice
13. juni 2011 - 08:48 #15
Ud fra det jeg læser er det følgende.

Din gamle IP viser hvor du boede før og din nye vil vise hvor du er nu.

IP adresserne vil altid følge udbyderen og ikke brugeren.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. juni 2011 - 15:14 #16
#15 Og når min gamle IP adresse så bliver givet til en anden, så vil den vil vise hvor han bor?
Avatar billede nissen2630 Novice
13. juni 2011 - 15:27 #17
Ja den vil vise hvor serveren der tildeler adressen står og ikke andet. Man får jo ikke den eksakte adresse på den person som har ip adressen men området hvor serveren står