Avatar billede steelman Novice
07. juni 2011 - 07:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Debat: Online storage og rettigheder

Hej,

Jeg håber at dette er den rigtige kategori at placere dette spørgsmål i.

Jeg overvejer at bruge SkyDrive fra Microsoft til at bruge som en online backup til mine billeder. Jeg tænker på om der mon er nogle faldgrupper ift. om filerne hos Skydrive kan blive misbrugt osv?

Jeg bruger pt. Dropbox til dokumenter m.v. og har egentlig tiltro til dem men jeg ved ikke om man egentlig blot skal stole blindt på denne slags online-storage steder?

Hvad er jeres holdning?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 08:14 #1
Der er en 3. mulighed - safesync
http://emea.trendmicro.com/emea/products/sb/safesync-for-business/index.html?id=home
der er et top antivirus-firma bag, og det synkroniserer automatisk mellem dine ting.
Avatar billede chalde Seniormester
07. juni 2011 - 08:44 #2
Der er naturligvis også muligheder som www.keepit.dk
Se evt: http://www.spywarefri.dk/artikel/online-backup-2010-stortest/

Personligt ville jeg ikke stole blindt på løsninger som skydrive og dropbox (fornyligt kom det frem at deres kryptering ikke holdt deres egne ansatte væk fra filerne).
Foruden dette, så gælder den danske persondatalov ikke når dine data ligger f.eks. i USA.

Jeg ville tage en dedikeret backupløsning hvor data og virksomhed er placeret i Danmark.
Dertil skal data både transmitteres og opbevares vha. godkendt kryptering.
Avatar billede steelman Novice
26. juni 2011 - 20:26 #3
Ok. Tak for jeres inputs. Jeg tror heller ikke at jeg vil stole blind på online backup løsninger - især når de er gratis tilgængelige. Men jeg tror at jeg vil benytte en kombi af en NAS og online backup. Så er det på en måde med livrem og seler ;-)

Smider i nogle svar til points?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2011 - 21:24 #4
i weekenden var m$ skydrive så nede i usa - så deres lancering er måske udsat mht det 365-altid-online.
Har lige aftalt med kunder, at vi fortsætter med backup lokalt hver for sig, og bare bruger skyen til deling af data, der ikke vælter vores verden.
Avatar billede chalde Seniormester
26. juni 2011 - 21:43 #5
#4 Personligt ville jeg aldrig anbefale virksomheder at benytte skydrive/dropbox eller andet i den dur til at dele virksomhedens data over.
- Du ved ikke hvor eller hvordan data lagres
- Sikkerheden er generelt tvivlsom

Kig istedet efter professionelle løsninger med dokumentation for hvor og hvordan data lagres.
Avatar billede steelman Novice
07. juli 2011 - 07:32 #6
Det er klart der er forskel på kravene til private og virksomheder :-)
Men ingen har lagt svar, så ingen point?
Avatar billede steelman Novice
22. juli 2011 - 10:08 #7
lukker