Avatar billede cshein Nybegynder
06. juni 2011 - 23:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA funktion til næste linje

Hej Eksperter,

Jeg har et excel ark hvor jeg laver nogle beregninger, hvor jeg gerne vil føre resultaterne over i log så jeg får data per dato. mit spørgsmål er hvordan jeg får VBA'en til at skifte ned til næste linje, altså at den vælger at kopiere data ind fortløbende, og ikke bare sletter en linje der allerede står der. kan man lave en eller anden form for relativ reference så den sikre at den kommer ind det rigtige sted, evt. via en match function eller noget.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Dbh
Hein
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 08:24 #1
hvis du tager dag og måned, og oversætter det til et tal, så kan du bruge det som rækkenummer - der er derfor en linje pr dag.
=DATO(;MÅNED(IDAG());DAG(IDAG()))
det giver fx 159 for i dag = dit rækkenummer klar til brug
Avatar billede cshein Nybegynder
07. juni 2011 - 09:58 #2
Hej Claes57,

Tak for dit svar, problemet at det ikke er hver dag at der kommer nye data, så det er kun nogle gange at det sker, ville det ikke gøre din metode ubrugbar, eller er det mig der misforstår?

Dbh
Hein
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 11:27 #3
du kan lade vba skrive logfilen som en alm txt-fil, og open/append filen, så vil der bare lægges til i slutningen, og filen kan læses med fx notepad.
For den sags skyld kan du godt give filen en .csv endelse, og skrive den med " omkring tekst og felter adskilt med ; så kan den åbnes i excel uden problemer og være opdelt i celler.
Avatar billede cshein Nybegynder
07. juni 2011 - 17:33 #4
tak for input igen, jeg fandt en noget anden løsning hvor jeg lader input cellen være afhængig af en Acount funktion som stiger og stinger som der kommer flere rækker til, jeg vil gerne have loggen i samme excel-fil, igen tak for hjælpen.