Avatar billede fwh Nybegynder
06. juni 2011 - 20:56 Der er 3 kommentarer

Drop down box, der henter links fra mappe med jpg filer.

Hej.

Er lidt usikker på om jeg skriver i det rigtige forum. Jeg har en side, så hendter oplysninger fra en database i asp. på admin siden skriver man de ting ind man vil have de forskellige steder, også billeder, eller man skriver linket til billederne eks. pic/billede.jpg

Det jeg tænkte på er det muligt at code drop down boxen, så den finder de valgmuligheder man kan vælge i en mappe.

eks.
Mappens indhold.
pic1.jpg
pic2.jpg
pic3.jpg

Mappens navn er pic

på min admin side ville jeg gerne have at der hvos jeg normalt skriver pic/billede.jpg at, der bare en en drop down box, som selv ser mappen igennem, og opretter de valg muligheder der er i mappen, i dette tilfælde:

pic1.jpg
pic2.jpg
pic3.jpg

Når jeg så vælger pic2.jpg og trykker send til database, vil boxen skriver pic/pic2.jpg altså det jeg selv ville ha' skrevet.

Håber nogen kan give mig et ledetråd.
Avatar billede NielsErikP Mester
06. juni 2011 - 22:07 #1
Hej..
Lytter lige med..!!
Avatar billede fwh Nybegynder
07. juni 2011 - 08:51 #2
Jeg ved det kan lade sig gøre.

Noget i denne retning, (Har ikke havt tid til at teste det endnu)

<select name="folders">
<%
Dim objFSO
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
strRootFolder = "rod-folder"
Set objFolder = objFSO.GetFolder(strRootFolder)
Dim objFile

    Response.Write ("<option value='" & objFile.Name & "'>" & objFile.Name& "</option><BR>")
Next
%>
</select>

Er der nogen som kan bekrafte dette eller rette det. (<select name="folders"> - Skal folders udskiftes med navnet på den folder du vil have)
Avatar billede fwh Nybegynder
07. juni 2011 - 11:59 #3
Ups.
<select name="folders"> skal være folders.

strRootFolder = "rod-folder" skal skiftes til mappen med filerne.