Avatar billede glvi93 Nybegynder
06. juni 2011 - 17:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Enkryptere en streng

Hej alle.
Jeg har skrevet en loginform som har 2 tekstbokse og laver en bruger ud fra disse to tekstbokse, filen hedder det fra textbox1 og der skrives i filen det der står i tekstboks2. Det er her jeg gerne vil få enkrypteret det der står i filen. Men ved ikke hvordan, nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2011 - 18:01 #1
VB.NET krypterings snippets:

Imports System
Imports System.Text
Imports System.Security.Cryptography

Public Class MainClass
    Private Shared utf As Encoding = New UTF8Encoding()
    Private Shared aes As Rijndael = New RijndaelManaged()
    Private Shared iv As Byte() = {1, 2, 3, 4, 5, 6, _
        7, 8, 9, 10, 11, 12, _
        13, 14, 15, 16}
    Public Shared Function Encrypt(plain As String, key As String) As String
        Dim aesenc As ICryptoTransform = aes.CreateEncryptor(utf.GetBytes(key), iv)
        Return Convert.ToBase64String(aesenc.TransformFinalBlock(utf.GetBytes(plain), 0, utf.GetByteCount(plain)))
    End Function
    Public Shared Function Decrypt(cipher As String, key As String) As String
        Dim aesdec As ICryptoTransform = aes.CreateDecryptor(utf.GetBytes(key), iv)
        Dim b As Byte() = Convert.FromBase64String(cipher)
        Return utf.GetString(aesdec.TransformFinalBlock(b, 0, b.Length))
    End Function
    Public Shared Sub Main(args As String())
        Console.WriteLine(Encrypt("Dette er en test !", "hemmeligabcdefgh12345678"))
        Console.WriteLine(Decrypt(Encrypt("Dette er en test !", "hemmeligabcdefgh12345678"), "hemmeligabcdefgh12345678"))
    End Sub
End Class
Avatar billede glvi93 Nybegynder
06. juni 2011 - 18:49 #2
Ok, studerer lige koden nærmere inde i visual basic express :).
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2011 - 01:07 #3
OK?