Avatar billede JesperBGL Nybegynder
06. juni 2011 - 14:38 Der er 1 kommentar

Forbindelse imellem php og mySQL

Hej Eksperten.dk

Er helt ny i det her hjemmeside univers..

Er ved at prøve at lave en hjemmeside, hertil kommer mit spørgsmål. Jeg ville meget gerne have lokket informationer ud af mine brugere som jeg kan gemme i SQl, men kan for det første ikke finde ud af at lave en tabel i SQL når jeg skriver

CREATE TABLE brugere (
id int(9)auto_increment,
brugernavn varchar(200),
kodeord varchar(200),
email varchar(200,
alder varchar (3),
UNIQUE KEY id (brugernavn, email))")
OR DIE(mysql_error())

viser den bar det samme på mit xampp site(når jeg tester) , der forkommer ikke en tabel..

For det andet, ville jeg gerne vide hvordan jeg sætter disse bokse ind i evt (php ?) så mine brugere kan skrive i dem samt "poste" oplysningerne så de ryger i min SQL tabel..  De sites jeg har læst, skriver de selv tilfældige navne ind og det er ikke det jeg skal bruge :/

Håber der en en venlig sjæl der har tålmodighed til at hjælpe mig :)

- Jesper
Avatar billede HBP2 Praktikant
06. juni 2011 - 17:15 #1
CREATE TABLE brugere ( )  er en SQL kommando.
... or die(mysql_error())  er en PHP kommando.

Du kan ikke bare blande dem sammen. Du skal nok ikke oprette tabellen fra PHP.