Avatar billede mariay Nybegynder
05. juni 2011 - 21:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CSS og Internet Explorer 9 i gammel Dreamweaver

Hejsa

Jeg har haft nogle hjemmesider i årevis, som jeg jævligt har opdateret via en gammel version af Dreamweaver MX (fra 2001, vil jeg tro). Jeg har for mange år siden lagt nogle CSS ind, som styrer skrifttyper osv.

Nu har jeg så opdateret til Internet Explorer 9 og vupti alle fonte og størrelser på mine hjemmesider ser underlige ud, og det er tydeligt at CSS er sat ud af spil.

Hvad pokker gør man så? Er der nogen nem vej og kan jeg overhovedet bruge min gamle version af Dreamweaver mere?

Håber nogen kan hjælpe.

Venlig hilsen
Maria
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2011 - 21:28 #1
Du kan sagtens benytte en gammel DW - du kan sågar benytte Notepad til at skrive dine koder i. Det der er vigtigt det er om man benytter programmet rigtigt for intet program er bedre end den person der sidder bag og bruger det.

Den mest almindelige fejl er invalid kode - men prøv at kom med et link da det ellers er umuligt at gætte.
Avatar billede mariay Nybegynder
05. juni 2011 - 21:35 #2
Fair nok. Jeg er ikke nogen kode-haj.

Der er tale om en CSS-fil, som jeg ikke har ændret i i årevis. Men med den nye Explorer bliver hjemmesiderne bare ikke vist rigtigt mere.

Hjemmesiden hedder: www.siljeogmagnus.dk

Indholdet i CSS-filen, ser sådan ud:

.brodtekst {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 10px;
    color: #333366;
    font-weight: normal;

}
.overskrift {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 10px;
    color: #333366;
    font-style: normal;
    font-weight: bold;

}
a:link {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 10px;
    color: #333366;
    text-decoration: underline;
}
a:hover {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 10px;
    color: #999999;
}
a:visited {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 10px;
    color: #666666;
    text-decoration: underline;
}
body{
scrollbar-base-color: #CCCCCC;
}
Avatar billede keysersoze Guru
07. juni 2011 - 19:38 #3
Frames og en masse invalid og gammel HTML kan næsten kun give spændende resultater (og nej, det kan ikke alene tilstrives DW) - så jeg tror det er lettest hvis du fortæller om de problemer du oplever da der ellers kommer en næsten uendelig liste af problemer i koden.
Avatar billede mariay Nybegynder
07. juni 2011 - 22:38 #4
Jeg har selv fundet en løsning og bl.a. slettet en af to CSS filer. og rettet lidt i nogle layers.