Avatar billede JannieLN Nybegynder
05. juni 2011 - 18:24 Der er 13 kommentarer

Åbning af mails på en ny computer, hvis den gamle er brændt sammen

Hej.

Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan jeg åbner mails på en ny computer, fra en gammel computer der er brændt sammen?

Gerne en let vejledning. ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2011 - 18:29 #1
Har du mulighed for at hive noget ud af den gamle Harddisk?
Avatar billede JannieLN Nybegynder
05. juni 2011 - 18:33 #2
Nej, desværre.
Det eneste jeg skal er at have åbnet mine mails fra min tidligere outlook, eller have den outlook mail flyttet til denne computer
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2011 - 18:42 #3
Du skriver den er brændt sammen, men det behøver jo ikke betyde at harddisken er defekt. For er den det får du ikke noget ud af den.
Man kan udtage disken og montere den til sådan en: http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43
Med denne kan du så få adgang til dine dokumenter og dine mails.
Hvolket sustem kørte den gamle pc?
Hvilket mailprogram brugte du?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2011 - 18:43 #4
Nå ok du bruger outlook, men hvilken version?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2011 - 18:44 #5
PS Du skal ikke bruge svar når du melder tilbage. Svar bruges kun når tråden skal lukkes og der skal uddeles point.
Avatar billede JannieLN Nybegynder
05. juni 2011 - 18:50 #6
Brændt sammen og brændt sammen, vi kan tænde computeren, men den slukker ned igen, den vil altså slet ikke starte op. En grå boks kommer frem på skærmen, hvor der står at den vil genstarte, men i stedet slukker den ned.
Men lige nu er det vigtigste for os, bare at få åbnet den gamle mail, hvis det er muligt fra en anden computer.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2011 - 18:51 #7
Er emails ikke for det meste gemt på emailens server, og ikke som sådan på computeren?

For eksempel hvis du har følgende email:

adresse@host.dk

Så har du en adresse for indgående post (POP3):
mail.host.dk eller pop3.host.dk eller lign.

Og en adresse for udgående post (SMTP):
mail.host.dk eller smptp.host.dk eller lign.

Og så selvfølgelig et kodeord.

Så er der måske en mulighed for at beskederne dukker op (ved det dog ikke).
Avatar billede JannieLN Nybegynder
05. juni 2011 - 18:52 #8
Versionen af Outlook, mener jeg er 2007.

Okay, det vil jeg så lige lade være med, tak.
Avatar billede JannieLN Nybegynder
05. juni 2011 - 18:53 #9
Men hvor skal jeg skrive disse ting?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2011 - 19:25 #10
Når du åbner Outlook, så kommer der formentlig et vindue frem, som beder dig om at tilføje en e-mail-konto.

eller

Hvis ikke, gå ind i Funktioner -> Kontoindstillinger -> Email (fane) -> Ny

Du burde nu være på nogenlunde samme stadie, uanset hvilket af de to ovenstående ting du gør.

Tryk næste indtil du kommer til et vindue der beder om en "Automatisk kontoopsætning"

I nederste venstre hjørne af dette vindue ser du en boks du kan klikke i, hvor der til højre for står:
Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt - Den skal du klikke i.

Så trykker du "Næste".

Derefter har du 3 valgmuligheder. Vælg den øverste og tryk "Næste".

Udfyld derefter felterne. Du burde have en pop3 (indgående) adresse og en smtp (udgående) adresse til rådighed fra din udbyder.

E-mail-adresse, brugernavn og adgangskode har du også fra din udbyder.

Undlad at checke boksen vedrørende "sikker adgangskode".

Når du så har trykket "Næste" igen, så burde det virke. Hvorledes de gamle emails så dukker op ved jeg ikke. Men, det er muligt at du kan logge ind med din email på din udbyders hjemmeside for at få adgang til de emails som muligvis ikke kommer frem i Outlook.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2011 - 19:35 #11
Ja der er jo åbenbart næsten umuligt at deltage i en trå når man for at følge med er nødt til at gå ind i sine overvågninger og ikke igen får mail.men til sagen det er nok Ms Office Outlook så hvis du har fået forbindelsen til din gamle harddisk ved at anskaffe dig en adapter eller hvis det er en stationær Pc ved at sætte den ind som slave er der al mulig god mulighed for at redde både dine mails og dine konto oplysninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2011 - 20:49 #12
Poko1 kører du med TDC mail?
Jeg havde også problemer i starten med at få mails fra Eksperten. Problemet blev førs løst da jeg skiftede mail adresse til en gammel Get2net adresse jeg havde.
Der er også nogle der har oprettet GMail for at løse problemet her inde. TDC havde pladsproblemer på deres mailserver så det hele bliver sat i kø.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2011 - 21:03 #13
Jeg har også prøvet andre med samme problemer det er op og ned og at det skyldes TDC er en historie.jeg er så tæt på kilden som man næsten kan komme.