Avatar billede Kringelholm Praktikant
01. juni 2011 - 13:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se min egen hjemmeside

Jeg har en small business server som har domain som hedder xxxx.dk jeg har så en hjemmeside der hedder det samme som ligge hos One.com.

Nu kommer problemt:

De pc som er logget på denne server kan ikke se min hjemmside xxxx.dk Expore kommer frem og siger den ikke kan finde siden.

Hvis så anden PC som ikke er logget på serven/domain prøver kan den godt se hjemmeside xxxx.dk

Er der nogen som har ide til hvordan jeg løser det. Gerne skåret ud i pap.

med venlig hilsen

Lars
Avatar billede CCodam Nybegynder
01. juni 2011 - 13:49 #1
Virker www.ditdomæne.dk?
Avatar billede Kringelholm Praktikant
01. juni 2011 - 13:53 #2
Ja når jeg skriver www.ditdomæne.dk viderestiller den til http://azero.dk/
Avatar billede CCodam Nybegynder
01. juni 2011 - 14:19 #3
Ja, det er lidt uheldigt at du har benytte dit azero.dk som internt domæne.
Her ville man normalt ha' benyttet azero.local eller azero.intra

Du kan ikke få azero.dk til at virke, da de bruges af domænet.
Du kan dog få www.azero.dk til at virke, ved at lave en A eller CNAME record i din DNS server der peger på IP'en(A) eller DNSnavn(CNAME) for ONE's server.

Start -> Administrative Tools -> DNS
Forward Lookup Zones -> Azero.dk -> Højreklik og vælg New Host (A) eller New Alias (CNAME)

Host (A)
Name: www
IP Address: 87.238.248.229

Alias (CNAME)
Alias: www
FQDN: josephine.andersenit.dk
Avatar billede Kringelholm Praktikant
01. juni 2011 - 14:25 #4
Undskyld nu jeg helt væk, hvad har Azero.dk med mit domaine at gøre?

Jeg har hostet det hos www.one.com
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
01. juni 2011 - 14:34 #5
Det er lidt svært at forstå hvad du mener, men jeg gætter på at du mener følgende:

Når to forskellige PCére skriver www.ditdomain.dk, så er det kun den ene som ser dit website, den anden ser noget andet?

Det kan være den der ikke ser dit website ikke automatisk opdatere i Internet Explorer. Tast F5, eller højreklik og genindlæs/refresh.
Avatar billede Kringelholm Praktikant
01. juni 2011 - 14:40 #6
Ja det er ikke så nemt og beskrive. Nu blev jeg bare forvirret af at der blev skrevet www.ditdomaine.dk.

Jeg prøver at forklare det igen:

Jeg har en Small business server med exchange stående internt i huset.

De arbejds pladser som er logget på denne server kan ikke se min hjemmeside, men de pc'er som ikke er logget på serven kan godt se min hjemmeside?

Håber det er bedre forklaret.

Med venlige hilsner

Lars
Avatar billede CCodam Nybegynder
01. juni 2011 - 14:48 #7
#4/6
Det er fordi du misforstår mig, når jeg skriver om du kan se www.ditdomæne.dk så meget jeg selvfølgelig at du skal erstatte ditdomæne med din hjemmesides domæne.

Jeg troede at dit domæne var azero.dk, da du sagde din redirectede dertil, det var en mindre misforståelse.

Du kan dog stadig bruge min guide i #3 du skal bare sætte IP'en eller fqdn ind for one's server.

Hvis du oplyser os om hvad dit domæne er, så kan jeg også give dig den korrekt ip eller fqdn du skal taste ind.
Avatar billede Kringelholm Praktikant
03. juni 2011 - 06:27 #8
Hej Igen

Mit domaine som jeg ikke kan er www.accp.dk
Avatar billede Kringelholm Praktikant
03. juni 2011 - 06:45 #9
Hej CCodam

Så lykkes det og det var rigtigt at jeg skulle ind og skrive den rigtige IP under DNS/WWW.

Hvad kan årsagen være til at det er ændret. Kan det være one.com som har ændret eller hvad?

Skriv et svar så får du point.
Avatar billede CCodam Nybegynder
03. juni 2011 - 12:11 #10
#9 Skylden kan desværre ikke sættes på one.com

Når du sætter dit interne domæne til accp.dk, så vil din DNS server overtage hele zonen for dette domæne.
Når en computer, der er sat til at bruge din server som DNS server, spørger om www.accp.dk, vil din DNS server KUN kigge i sine egne records, i stedet for at forwarde forespørgelsen til en server ude i byen.
Avatar billede Kringelholm Praktikant
03. juni 2011 - 12:19 #11
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor der stod anden IP adresse på min server. Kan det være blevet ændret?
Avatar billede CCodam Nybegynder
03. juni 2011 - 13:36 #12
Jeg tror jeg har misforstået igen, jeg antog at det aldrig har været muligt at tilgå siden med dit Small Business setup.

Hvis det har virket før, men pludseligt ikke virkede længere, så er det meget muligt at one.com har skiftet IP.

Hvis du vil undgå det fremover, så lav et CNAME Alias record i stedet for en A Host record, så kan du ramme et DNS navn i stedet for en IP. DNS nanvet skulle ikke ændre sig, modsat IP'en der sagtens kan skifte.

DNS navnet til at ramme den one server, der hoster din side, er:
srv34.one.com