Avatar billede Webmor Nybegynder
31. maj 2011 - 10:48 Der er 20 kommentarer

Problemer med Linkedlist lugin til wordpress.

Hej alle sammen

Jeg har smidt et plugin der hedder Linkedlist på min blog, den kører med wordpress.

Man skal aktivere en API Key ved google, det har jeg gjort, og fået den sat ind i plugin´et hvor den beder om det.

Det virkede for 2 dage siden, og nu inde  på min blog skriver den:

Google's AJAX Feed API not loaded. You probably forgot to add google.load('feeds', '1');

Jeg forstår ikke hvad den mener, den virkede for 2 dage siden, uden problemer, og pludselig igår aftes, skrev den "det der" ..

Når man aktivere sin API Key hos google, skriver de også således:
Here is an example web page to get you started:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/ (...) xmlns="http://www.w3.org/ (...)  <head>    <title>My Google API Application</title>    <script src="https://www.google.com/+sfgRmluamFuX1R5cGU9amF2YV9zY3JpcHQmRmluamFuX0xhbmc9dGV4dC9qYXZhc2NyaXB0+/ (...) type="text/javascript"></script>    <script language="Javascript" type="text/javascript">    //<![CDATA[    google.load("search", "1");    function OnLoad() {      // Create a search control      var searchControl = new google.search.SearchControl();      // Add in a full set of searchers      var localSearch = new google.search.LocalSearch();      searchControl.addSearcher(localSearch);      searchControl.addSearcher(new google.search.WebSearch());      searchControl.addSearcher(new google.search.VideoSearch());      searchControl.addSearcher(new google.search.BlogSearch());      // Set the Local Search center point      localSearch.setCenterPoint("New York, NY");      // Tell the searcher to draw itself and tell it where to attach      searchControl.draw(document.getElementById("searchcontrol"));      // Execute an inital search      searchControl.execute("Google");    }    google.setOnLoadCallback(OnLoad);    //]]>    </script>  </head>  <body>    <div id="searchcontrol">Loading...</div>  </body></html>

Har prøvet at sætte koden ind forskellige steder, i header, index osv. Men ligelidt hjælper det :( ..

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
31. maj 2011 - 12:50 #1
Mangler du ikke bare at sætte <div id="searchcontrol">Loading...</div> ind i <body>?
Avatar billede Webmor Nybegynder
31. maj 2011 - 13:00 #2
Det har jeg lige prøvet, ingen forskel ..
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
31. maj 2011 - 13:11 #3
Har du prøvet koden i Google API tester..? Den siger vist der er noget i vejen med nøglen..http://code.google.com/apis/ajax/playground/
Avatar billede Webmor Nybegynder
31. maj 2011 - 13:28 #4
Nej det har jeg ikke prøvet, og kan ikke få lov til det her på arbejdet.
Nøglen er jo en "de" selv har givet mig, altså google.
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
31. maj 2011 - 13:53 #5
Ok, nu har jeg leget lidt med den og den virker fint herfra:

http://www.astroloris.dk/testapi.html

Du skal 1) skrive https:// foran din KEY

2) indsætte dette div-tag i body der hvor du vil bruge koden :)

<div id="linkedlist"></div>
Avatar billede Webmor Nybegynder
31. maj 2011 - 14:12 #6
Nu skal jeg lige være sikker på noget før jeg "piller" :)

1) Min KEY, skal det være i selve pluginét i WP, eller i html delen?

2) Hvor jeg vil bruge den, er det i header eller index man sætter dem ind normalt?

<div id="linkedlist"></div> - er det bare den lille kode jeg skal sætte ind i bodyen?
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
31. maj 2011 - 14:26 #7
Sæføli', det er altid trælst at komme til at "pille forkert" :-)

1)Der hvor du har denne kode (kender ikke WP så godt) <!-- LinkedList plugin starts -->
<script type="text/javascript" src="https://www.google.com/jsapi?key=ABQIAAAAk4g3Hku1mr4SK9NXOQZYnxSeeOHndWDgIGta-hI3-Qf4piQDxhTIkP5J1aRV0szgeNdnNN44DeSdFQ"></script>
<script type="text/javascript" src="http://webmor.dk/wp-content/plugins/linkedlist/linkedlist.js" charset="utf-8"></script>
<script type="text/javascript" charset="utf-8">

2) normalt er javascripts i header, hvis de ikke skal afvikle sig selv.. begge dele virker nu med dette script.

2½?) Jep!
Avatar billede Webmor Nybegynder
31. maj 2011 - 14:59 #8
Hvor har du fundet den kode henne, via min kildekode eller?
For ved ikke lige sådan umiddelbart hvor den skulle være henne .. Hmm
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
31. maj 2011 - 15:07 #9
Jo, .. Hvor indsatte du koden henne? Installerede du bare pluginet?
Avatar billede Webmor Nybegynder
31. maj 2011 - 15:24 #10
Jeg installerede bare plugin´et.. Og fik den KEY som der stod jeg skulle, satte KEY'en ind, ved plugin'et og så virkede det.
Men nu 3 dage senere virker den ikke, og skriver:

Google's AJAX Feed API not loaded. You probably forgot to add google.load('feeds', '1');

Som skrevet i tidligere indlæg :(
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
31. maj 2011 - 15:27 #11
Kig på dette screenshot : Nederst .. og se om du kan ændre koden den vej .. http://wordpress.org/extend/plugins/linkedlist/screenshots/
Avatar billede Webmor Nybegynder
31. maj 2011 - 18:14 #12
Det kan jeg desværre ikke, det er kun til sidebaren osv.
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
31. maj 2011 - 22:31 #13
Kan du geninstallere?
Avatar billede Webmor Nybegynder
31. maj 2011 - 23:01 #14
Nej det tror jeg ikke, jo kan vel fjerne, altså slette plugin' et og hente det ned igen, men tvivler på det gør nogen forskel.
Jeg er simpelthen bare for dum til at få det til at virke ..
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
31. maj 2011 - 23:09 #15
Det er du da overhovedet ikke.. Det lyder mere som om det er Google API der laver gæk .. Jeg snakker lige med en ven jeg har der bruger WP, .. og spørger om han kan installere det uden problemer?
Avatar billede Webmor Nybegynder
31. maj 2011 - 23:12 #16
Det må du meget gerne.
Har snakket med en bekendt over nettet, der også blogger og har samme plugin, og det virker upåklageligt ved hende ..
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
31. maj 2011 - 23:17 #17
Ham der har lavet plugin'et skriver også at det ikke er sikkert det virker med alle themes .. Men så er det bare mærkeligt at det har virket, ikke?
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
01. juni 2011 - 07:48 #18
OK, lige et par checkspm:

A) Domænet du har registreret din API-key til, er den rigtig?

B) Har du skiftet tema og så oplevet at din key ikke virkede?

C) Kører der noget cleanup på dit site, der kunne tænkes at "rense" det sted hvor nøglen bliver gemt..?
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
01. juni 2011 - 23:58 #19
Har du givet helt op?
Avatar billede Webmor Nybegynder
15. juli 2011 - 16:42 #20
A) Ja det skulle gerne være den rigtige. For den har jo virket, og pludselig holdte den op.

B) Nej jeg har ikke skiftet tema.

C) Cleanup, nej det tror jeg bestemt ikke at jeg gør.
Har ihvertfald ikke installeret sådan noget.