Avatar billede ups34 Nybegynder
31. maj 2011 - 10:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsætte nye rækker i eksisterende ark, men ikke overskrive duppletter

Hej alle

Jeg har en fil til en simpel form for produktionsstyring. Alle ordre bliver løbende afmeldt i hver proces.
Jeg vil gerne opdatere dagligt, og får en komma cepareret fil fra C5, den indeholder alle aktive ordre. Mit ønske er at jeg i VBA kan lave en læsning således at ordre der ikke allerede er igang bliver kopieret ind. Hver ordre række består af 10 kolonner.
Ordre nummeret er unikt.
Ex.
Ordre01
Ordre02
ordre05
ordre07

En ny rapport fra fra C5 vil give de 4 ovenstående, + fx ordre09
Det er så kun ordre09 der skal ligges ind

På begge ark står ordre nummer i kolonne A

PFT

Vh
Ups
Avatar billede ups34 Nybegynder
06. juni 2011 - 08:29 #1
Kom nu eksperter ;-)

Måske er min forklaring ikke grundig nok!

Det drejer sig om at jeg skal læse i et ark i en kolonne, hver gang der findes et nyt tal, skal den pågældende række koppieres, og indsættes i et andet ark, under de eksisterende rækker. Det ark der skal indsættes i, er det ark der bestemmer, om værdien allerede findes.
Det drejer sig om ca 400 rækker, med 10 kolonner i hver.

Det her plejer Kabak eller Peter da at kunne give et svar på. jeg har søgt i timer, men ikke fundet noget endnu
Avatar billede ups34 Nybegynder
15. juni 2011 - 09:53 #2
Så er problemet løst med stor hjælp fra excellent (Husk at smide et svar)
Løsningen er:
Sub opdater()
Set sh = Sheets("PL") ' ret Ark2 til dit andet-ark
For Each c In Selection
rk = sh.Cells(65500, 1).End(xlUp).Offset(1, 0).Row
If Application.CountIf(sh.Range("A2:A" & rk), c.Value) = 0 Then
Range("A" & c.Row & ":F" & c.Row).Copy sh.Range("A" & rk)
End If
Next
End Sub

Endnu engang tak for hjælpen E
Avatar billede ups34 Nybegynder
24. juni 2011 - 09:52 #3
Excellent ønsker ikke point, så jeg lukker spørgsmålet her
Avatar billede ups34 Nybegynder
24. juni 2011 - 09:53 #4
et svar