Avatar billede Gofa Nybegynder
30. maj 2011 - 23:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DS211J - Maksimal download speed på 2mb

Hej Alle
Jeg har en Synology DS211J, som sidder på mit netværk via LAN.
Når jeg bruger download station (NBZ) så kan jeg ikke downloade mere end 2MB/sek, selvom min internet forbindelse er 20Mb. Jeg har installeret den seneste DSM 3.1

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Casper
Avatar billede helt83 Nybegynder
31. maj 2011 - 00:01 #1
Hej DS211J

Er din linie ikke en 20 mbit?
Avatar billede CCodam Nybegynder
31. maj 2011 - 00:04 #2
Din internethastighed er målt i bit, download station måler i byte.

Der går 8 bit på 1 byte

20Mbit/8 = 2,5MByte

Der er som regel lidt tab på linien, samt den protokol du benytter dig af, så 2MByte/s lyder helt fornuftigt :)
Avatar billede helt83 Nybegynder
31. maj 2011 - 00:05 #3
for så burde du teoretisk kunne hente 2,3 mb pr sek. Se hvis du kan hente 2 mb pr sek kan du næsten ikke forvente mere, afstand til central osv.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
31. maj 2011 - 08:16 #4
En lille tilføjelse til denne tråd.

Jeg har en Synology 209+II på en 50 mbit fiber linje. Når jeg anvender Downloadstation til hentning af filer fra Giganews, får jeg en max download hastighed på ca. 4,2-4,6 mb/sek.

Hvis jeg anvender Newsleecher på en PC til det samme download job, ligger min download hastighed på ca. 6,5 mb/sek.

Konklusion = der ér et tab af hsatighed på anvendelsen af Download station....