Avatar billede siphon Nybegynder
30. maj 2011 - 14:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Et popup vindue der sender data tilbage til parent

Hej.

Jeg har et lille sjovt spørgsmål.

Er det muligt at lave et popup vindue dere sender data tilbage til parent ?

Scenariet er at jeg har en dropdown med en masse navne på nogle billeder i. Der til har jeg bygget en oversigt man kan klikke på, der åbner et popup vindue som indeholder thumpnails af de her billeder, når brugeren så klikke på et af billederne skal popup vinduet lukke og sende data'en tilbage til "parent", der efterfølgende skal gå ned i dropdown menuen og seletecte det valgte billede. Uden at refreshe den originale side.

Har overvejet forskellige muligheder.

1: Et javascript som bliver kaldt på parent når popup vinduet bliver kaldt. Når så et billede bliver valgt sender den id'et til funktionen enten via en 3. fil eller hvordan det nu kan gøres.

2: Via get variabler og en genkald på parent - det giver dog en masse problemer da brugeren skal indtaste og vælge mange felter inden denne og det vil derfor være væk.

3: Et eller andet smart i javascript som jeg ikke kender til :P

BTW: jeg kan kun javascript til husbehov ;)

Så en round up er:

Parent -> popup -> data valgt -> data sendes til parent -> parent reagerer uden at refreshe.
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2011 - 14:40 #1
det kan du sagtens - det hedder dog opener i stedet for parent. Det vil sige at koden i dit popupvindue kunne se således ud;

opener.getElementById('ditelement').style.visibility = 'visible';
Avatar billede siphon Nybegynder
30. maj 2011 - 14:47 #2
# 1 MY MAN ! - Kikker på det med det samme mange tak for dit hurtige svar !
Avatar billede siphon Nybegynder
30. maj 2011 - 15:05 #3
#1 Det giver en error

"TypeError: opener.getElementById is not a function"

Har efterfølgende prøver med window. foran det resulterede i det samme.

Hvad gør jeg forkert ?
Avatar billede siphon Nybegynder
30. maj 2011 - 15:12 #4
Skal opener objectet kaldes på "parent" eller "child" ?

Ved godt det er forkert at kalde det parent og child - men det giver mening i dette tilfælde.

Lige nu bliver det kaldt på child (popup'en)
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2011 - 15:22 #5
sry - hvis mit eksempel skal kunne virke skal det hedde;

opener.document.getElementById('ditelement').style.visibility = 'visible';
Avatar billede siphon Nybegynder
30. maj 2011 - 15:34 #6
#5 Ja fandt jeg ud af :P

Tusinde tak for hjælpen !

Smid svar !
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2011 - 17:36 #7
svar :)