Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 00:55 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

CopyDan og deres afgifter :-(

http://www.myren.net/copydan/index.php

^^ Citat fra siden:

</> CopyDan har lagt og er ved at ligge afgifter på så godt som alle typer medier der kan bruges af normale brugere i dag. Denne side er lavet som en protest imod dette. Ved at skrive under på denne side giver man sin klage til CopyDan. Dette sker dog først når vi mener at der er nok klager til at disse kan bruges som en god protest.
Har du spørgsmål vedrørende ovenstående, eller har fundet et godt link skal du være velkommen til at sende en email til z@zapster.dk

\"Jeg skriver hermed under på, at  Copy-Dans afgifter på bl.a. cd-medier og memorycards bør fjernes, da den rammer de forkerte brugere, og at Copy-Dan i stedet bør prøve på at stoppe ulovlig kopiering på en anden og mere målrettet måde.\" </>
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. august 2001 - 00:57 #1
ok undgå måske \"skriver under på\" -det gør man ikke (juridisk).
Avatar billede red_eagle Nybegynder
01. august 2001 - 00:57 #2
Tilykke, du har oprettet spm. med id nr. 94000 :)
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 00:57 #3
jelzin101 > Det er IKKE mig som har lavet siden *gg*. Synes bare den tjener et godt formål
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 00:58 #4
redeagle > ja jeg opdagede også lige da jeg oprettede det :) Fedt nummer, hehe
Avatar billede kapla Nybegynder
01. august 2001 - 00:58 #5
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2001 - 00:59 #6
Hvorfor kan man ikke også skrive under på at det er en god idé med
de afgifter ?
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 01:01 #7
erikjacobsen > Kender du nogen som arbejder derinde eller hvad skyldes den holdning ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2001 - 01:04 #8
Jamen, det er da en underlig enøjet holdning at have...
Hvorfor ikke give befolkningen lov til at give deres mening
til kende? Vent bare til der kommer en folkeafstemning,
hvor man kun kan sætte kryds ved \"ja\".

Jamen, jeg har sgu da ikke sagt hvad jeg ville vælge
Avatar billede computerexperten Nybegynder
01. august 2001 - 01:04 #9
Jeg synes IKKE der skal være afgifter på....jeg ved ikke hvad de for ud af det....de idioter...undskyld sproget !
Avatar billede kapla Nybegynder
01. august 2001 - 01:06 #10
erik, det er ikke en folkeafstemning men en \"underskriftsindsamling\" hvis du ikke kan lide det lader du bare vær med at skrive under ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2001 - 01:08 #11
Jamen, ved at \"lade være\" bliver en modsat holdning
jo ikke registreret. Uanset hvor mange underskrifter
der kommer, ja, ok, hvis der er under 2.5 million, så
er det en tom demonstration. Er der 1000 der siger
\"ingen afgifter\" kan der være 5000 der siger \"ja\".
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 01:09 #12
erikjacobsen > Hvad vil du ikke sige din mening om det ? Synes KLART det lyder somom du siger god for de store afgifter. I stedet for de der kryptiske bortforklaringer :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
01. august 2001 - 01:10 #13
Det største \"problem\" ud over at de der bruger dem lovligt, er at når folk nu betaler til copy-dan, så mener de måske også at det er krav/lovliggørelse af slemme ting på deres medier.
:(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2001 - 01:12 #14
Det er da revnende ligegyldigt hvad jeg mener.
Det der kommer ud af den underskriftsindsamling
kan ikke bruges til en skid, når det ikke er muligt
at give udtryk for den anden mening. Er det ikke klart
nok. Kan det ikke ligesågodt være et udtryk for at jeg
ikke vil have de afgifter?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. august 2001 - 01:13 #15
hmmm jeg ved ikke.... sidder og får en idé, hvis copy dan skal forestille at passe på copyright skal de vel også have nogle exemplarer af materialet liggende ( i dette tilfælde feriebilleder osv.)

-gad vide hvordan de har tænkt sig at takle det hvis alle dem der har digicam begyndte at sende billeder og video ind til dem i stor stil.
:)
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 01:16 #16
jelzin101 > Nemlig. Det var slemt nok det med cd´erne men at de nu også begynder på memorycards o.l. De er gået for langt ud...

Som du selv siger. Folk med digitale kamerarer bruger jo memorycardene til at opbevare deres billeder. Hvorfor f.... skal der være afgifter på dem ?
Avatar billede xzxzx Nybegynder
01. august 2001 - 01:25 #17
Hvad vil i smale underskrifter?

Støt dog noget MEGET mere vigtigere:
http://home.worldonline.dk/~pekj2907/

/GG/ *S* *HT|S*
Avatar billede zoidberg Nybegynder
01. august 2001 - 01:31 #18
YRK!!! Du mener da ikke at du drikker det stads *g*
Avatar billede jensb Nybegynder
01. august 2001 - 01:32 #19
tja...og som det også har været diskuteret af og til. Hvis de vil have afgifter på alt hvad der kan bruges til at opbevare digital musik med mere, så bør de jo også lægge afgift på en harddisk. Og eftersom de beregner afgiften pr. Mbyte, så ville en afgift på en harddisk nemt blive fra 2000 kr. og opefter...
Avatar billede xzxzx Nybegynder
01. august 2001 - 01:35 #20
Er der nogle som er intresseret i en harddisk på 270 MB? - Den bliver billig hvis det holder stik!

:-)
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 01:36 #21
xzxzx > Ahhh nej tak :) Jeg har nok med mine harddiske:

45GB IBM 75GPX
80GB Western Digital WD800BB
Avatar billede xzxzx Nybegynder
01. august 2001 - 01:57 #22
Okay - den er joogså næsten antik :-).
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
01. august 2001 - 02:03 #23
og jeg har nok i min server\'s harddiske:
8*72BG*2

:o)
2 servere med hver 8 72 GB\'s harddiske i!

Okay det er også til en jounalist/billede system :o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. august 2001 - 03:52 #24
Elendig side...

Nu proever man at foelge med hvad der sker i kaere gamle danmark og finder ud af at CopyDan igen vil traekke penge ud af vores lommer, *wheee* det var noget nyt *not* men der staar ikke en brik om beloebet er 10 oere eller 100 kr ... Der er jo ikke noget at tage stilling til og som ErikJ saa smukt siger det, man kan ikke afgive sin holdning om det er positivt eller negativt.

Saa igaar at Buksti og Co. snakker om roadpricing i indre Koebenhavn og andre trafikerede steder. Genialt maa jeg sige... Undgaa stigning i skatten, vi slaar haardt ned paa dem med bil, de betaler jo ingen afgifter *host* *host* Lidt den samme daarlige smag jeg faar i munden naar jeg koerer over storebaelt og skal betale for noget jeg forventer at have betalt de sidste mange aar over skatten *sigh*

/ LJ
Avatar billede moroax Nybegynder
01. august 2001 - 04:00 #25
>> XzXzX >>

Helt enig - CherryCoke SKAL tilbage !!!...
NUUU !!!...

* MoRoax...

Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 07:50 #26
ljweb > Jeg kan huske du ville sælge dine SONY skærme da du skulle flytte til udlandet hvor disse ikke kunne bruges (strøm)....... Fik du dem solgt ?

Det lyder somom du er kommet til udlandet da du bruger dobbelt a o.s.v. ;-)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
01. august 2001 - 09:59 #27
For mig og se er det mystiske her at CopyDan ved tager afgift på noget der er ulovligt. De siger: \"okay folk kopierer kunstnernes værker.. så skal vi have nogle penge ud af det\". De udnytter at folk bryder loven og rammer samtidig de uskyldige der bruger cder til backup og smartcards til digitale kameraer.

nil.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2001 - 11:04 #28
Nu er det jo ikke CopyDan, men folketinget der vedtager den
slags ting.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
01. august 2001 - 11:13 #29
Korrekt det er Folketinget der har taget bselutningen og CopyDan der udfører den.. men det ændrer ikke på min pointe. Så er det bare Folketinget der lægger afgift på forbrydelser
Avatar billede moroax Nybegynder
01. august 2001 - 11:42 #30
Ja og Nyrup SKAL jo have indført så mange skatter/afgifter som (U)muligt ,-(
November sidste år var \"HAN\" jo \"KUN\" oppe på 114 <=Rigtigt tal)
jeg har på fornemmelsen han prøver at nå de 500 inden hans tid løber ud ;-(

Grrr....
#¤&#&YT%=&\"¤Y#%#¤& NYRUP !!!...

* MoRoax...

Avatar billede nil.dk Nybegynder
01. august 2001 - 11:48 #31
moroax.. det er lidt ligesom at vi sætter os mål for hvor langt op vi skal nå på Ekspertens rangliste *GG*

Jeg satte mig målet at nå i top 100 i løbet af sommeren... dengang lå jeg omkring 10000 nu er jeg 164... hvis bare Nyrup var halvt så god *GGG*
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. august 2001 - 11:50 #32
wuhu!!! nu har mine pts. oversteget min placering !!!!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
01. august 2001 - 11:51 #33
tillykke jelzin
Avatar billede kapla Nybegynder
01. august 2001 - 19:59 #34
Avatar billede moroax Nybegynder
01. august 2001 - 21:39 #35
>> Nil.dk >>

For ALT i verden, du må IKKE opmundre ham,
sæt nu han sætter sit mål op til 1.000 !!..
AAAAAArgh...

* MoRoax...

BTW - Tillykke med de 164
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:49 #36
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 95000

Fem indnu,.,.