Avatar billede bjarnefilm Juniormester
29. maj 2011 - 23:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oploade profil billede.

Jeg vil gerne have billede på min profil.

Jeg klikker på "rediger profil".
Udfor billede vælger jeg "gennemse" og vælger mit billede.
  Jeg har sikret mig at det er 48x48, jpg.
  Billedet fylder 1,46 Kb.
Så klikker jeg på "opdater profil".
Så kommer der en fejlmeddelelse:
Fejl:
MySQL Error 1054: Unknown column 'issecured' in 'field list'

Jeg har prøvet et par gange, og fejlen kommer hver gang.
Hvad er der galt?

MVH
Bjarne
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
29. maj 2011 - 23:40 #1
Nu har jeg prøvet med en gif. Det kan den heller ikke.
Avatar billede noltus Novice
29. maj 2011 - 23:40 #2
Det er fordi der sidder et filter der sikrer at man er køn,ellers kommer den fejlmelding :-),spøg til side aner ikke hvad fejlen er.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. maj 2011 - 23:59 #3
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
30. maj 2011 - 11:39 #4
Jeg er køn, nemlig hankøn.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2011 - 12:04 #5
Har du læst mit link???
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2011 - 19:00 #6
Han var på her 17.17 så det må man gå ud fra.
bjarnefilm, lukker du her igen?
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
30. maj 2011 - 20:43 #7
Jeg har været inde på Gravatar og oprette en profil.
Så har jeg oploaded mit profilbillede til Gravatar.
Så har jeg været inde på Eksperten.dk og prøve at sætte profilbillede på. Jeg hakkede af i "brug gravatar" og gemte.
Så fik jeg følgende fejlmeddelelse:

Fejl:
MySQL Error on Query: INSERT INTO eksperten.exp_davinci_file (file_id,categoryid,mimeid,file_name,file_title,file_description,file_size,file_submitter,file_copyright,file_hits,file_status,file_extra,searchtext,issecured) VALUES (0,2,1,'573d9aa3-e23a-3ea9.jpg','153511 bjarnefilm','',0,153511,'',0,'normal','','153511 bjarnefilm',0)
MySQL Error 1054: Unknown column 'issecured' in 'field list'

Så gætter jeg på at man skal have samme email på begge sider.
Så jeg ændrer min gravatar email til den jeg bruger på eksperten.

Så prøver jeg igen, men da jeg klikker på "opdater profil" får jeg igen denne fejlmeddelelse:

Fejl:
MySQL Error on Query: INSERT INTO eksperten.exp_davinci_file (file_id,categoryid,mimeid,file_name,file_title,file_description,file_size,file_submitter,file_copyright,file_hits,file_status,file_extra,searchtext,issecured) VALUES (0,2,1,'573d9aa3-e43b-b55d.jpg','153511 bjarnefilm','',0,153511,'',0,'normal','','153511 bjarnefilm',0)
MySQL Error 1054: Unknown column 'issecured' in 'field list'

De to fejl er stort set ens, bortset fra der hvor der står:

VALUES (0,2,1,'573d9aa3-e23a-3ea9.jpg',
VALUES (0,2,1,'573d9aa3-e43b-b55d.jpg',

Hvad gør jeg nu?

MVH
Bjarne
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2011 - 20:48 #8
Du har da profil-billede på nu?
Er problemet så ikke løst?
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
30. maj 2011 - 21:04 #9
Jeg har lige opdaget at der er kommet profilbillede på.
Så er problemet løst.
Tak til alle, der har brugt tid på spørgsmålet.
Gravatar er løsningen, så vejmand smid et svar, så får du pointene.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2011 - 21:07 #10
Velbekomme, snup du bare dine point tilbage.
Spørgsmål omkring brugen af Eksperten er pr. tradition gratis.  :-)
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
30. maj 2011 - 21:10 #11
Det gør jeg.