Avatar billede zidane5 Nybegynder
29. maj 2011 - 17:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tabeller

Hej. Jeg har lidt problemer med nogle tabeller og celler.

Jeg vil gerne include en top fil og en bund fil, som lyder af følgende:

Top filen:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body>
<table class="bgimg" width="150" height="200" bordercolor="#black" border="0">
<tr>
<td width="150" height="200" valign="top" bgcolor="black"><font color="">
</tr>
<tr>
<td width="150" height="200" valign="top" bgcolor="black"><font color="">
</tr>
<tr>
<td width="150" height="200" valign="top" bgcolor="black"><font color="">
</tr>

Mens min midte :

<tr>
<td width="680" height="700" valign="top" bgcolor="white"><font color="black">
<table><tr><td>

</td></tr></table>
</font></td>
</tr>

Og en bund fil som lyder af følgende:
<tr>
<td width="150" height="200" valign="top" bgcolor="black"><font color="">
</tr>
<tr>
<td width="150" height="200" valign="top" bgcolor="black"><font color="">
</tr>
<tr>
<td width="150" height="200" valign="top" bgcolor="black"><font color="">
</tr>
</table>
</body>
</html>

Men når jeg åbner den i browseren, så kommer alle cellerne lige under hinanden i venstre side.

Nogle der kan hjælpe.
Avatar billede Counx Nybegynder
29. maj 2011 - 19:09 #1
Tabeller skal bygges op som følgende:

<tr>
<td>row 1, cell 1</td>
<td>row 1, cell 2</td>
</tr>
<tr>
<td>row 2, cell 1</td>
<td>row 2, cell 2</td>
</tr>
</table>

<tr></tr> er en række
<td></td> er en celle

Altså du skal inddele dine <td> i en enkel <tr> for at få dem bygget ud af, i stedet for en ny <tr> hver gang, derfor bliver de sat under hinanden.

//Counx
Avatar billede Counx Nybegynder
29. maj 2011 - 19:10 #2
Du kan evt. lære hvordan tables er lavet på W3
http://www.w3schools.com/html/html_tables.asp
Avatar billede pstidsen Novice
29. maj 2011 - 19:20 #3