Avatar billede dazzy Nybegynder
29. maj 2011 - 17:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Visual Basic

Hej derude

Jeg har et program i visual basic, den skal connecte til en mysql database.
Mit spørgsmål er, når jeg skriver mine database oplysninger ind vil jeg jo gerne have det skal være sikkert så ingen kan se dem..
det er muligt at få programmer hvor i man kan se hele kodningen til programmet, hvordan skjuler man login informationerne ordenligt??

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2011 - 17:24 #1
Lader brugeren indtaste passwordet.

:-)
Avatar billede dazzy Nybegynder
29. maj 2011 - 17:29 #2
Informationerne er til min egen mysql database på min hjemmeside, så brugeren må ikke vide mit kodeord:)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2011 - 17:36 #3
Saa lad den VB.NET snakke med en web service paa din hjemme side som saa snakke rmed databasen.

Du kan ikke gemme et password i en .NET EXE!
Avatar billede dazzy Nybegynder
29. maj 2011 - 17:37 #4
okay
Var pretty much også det vi havde gjort i forvejen :) lig et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2011 - 17:46 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2011 - 17:47 #6
En .NET EXE kan decompiles til VB.NET saa du skal regne med at dem der modtager din EXE hard adgang til kildekoden minus kommentarer og navne paa lokale variable.
Avatar billede glvi93 Nybegynder
03. juni 2011 - 15:48 #7
et er jo at lave et program som loginformular, og kræver et specielt ord eller 2 for at kunne komme videre ind til oplysninger. men vil helst foretrække et program som henter loginoplysningerne fra fx en mappe, når burgeren derefter bliver lavet enkrypteres filen med loginoplysninger af et program, derefter når man skal logge ind skal filen dekrypters hver gang man logger ind. Ihvertfald min måde at foretrække det på.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2011 - 02:27 #8
Der er ikke meget mere sikkerhed i det end at embedde password i exe.

Embedde password i exe:
- decompile
- laes password

Password i krypteret fil:
- decompile
- indsaet linie som udskriver dekrypteret password
- recompile
- koer