Avatar billede jpheick Nybegynder
28. maj 2011 - 19:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

makro - vba

jeg søger en løsning på en makro til office 2010 - jeg søger i en kolonne efter den første tomme celle, denne og nabocellen til højre skal aktiveres - er der en, som kan hjælpe med koden?
Avatar billede kabbak Professor
28. maj 2011 - 21:55 #1
Range("A1").End(xlDown).Offset(1, 1).Select
ret A i A1 til den kolonne du vil bruge
Avatar billede kabbak Professor
28. maj 2011 - 21:56 #2
ok det var begge
Range(Range("A1").End(xlDown).Offset(1, 1), Range("A1").End(xlDown).Offset(1, 0)).Select
Avatar billede jpheick Nybegynder
29. maj 2011 - 17:58 #3
desværre kunne jeg ikke bruge denne løsning - men jeg har heller ikke forklaret det godt nok - så jeg giver point alligevel.
Det jeg skulle bruge var at søge i kolonne B18:58 efter første tomme celle markere den og nabocellen (C) for at kunne sætte en textfil ind i denne. Jeg har givet op i denne omgang - men håber jeg finder en løsning på et tidspunkt