Avatar billede adionditsak Nybegynder
28. maj 2011 - 17:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Søger CRUD script

Hej alle på eksperten.

Jeg sidder og er igang med at kode dette selv, men ville høre om i kender et sted hvor scriptet ligger i forvejen, eller måske har du et du selv har lavet?

Det går ud på at scriptet skal kunne udskrive alle ens tables (evt i dropdown menu), koloner og tilhørende indhold i de forskellige kolonner og det skal herfra være muligt at kunne tilføje, opdatere og slette i disse (altså CRUD).

Det eneste man skal have angivet for at kunne gøre det er selvfølgelig MySQL database informationer og databasenavn.

Jeg håber du kan hjælpe.

100 point til accepteret svar.
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2011 - 19:20 #1
nogen bestemt grund til at du ikke kan bruge phpmyadmin?
Avatar billede adionditsak Nybegynder
28. maj 2011 - 19:45 #2
Jeg bruger PhpMyAdmin, men har brug for dette script - har det nogen betydning?
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2011 - 19:48 #3
nej, det undrer mig bare at du ikke kan bruge phpmyadmin til det så - det er jo mere eller mindre det samme?
Avatar billede adionditsak Nybegynder
28. maj 2011 - 19:53 #4
Der nogle ting der ville være rart ved det for eksempel at kunder ville kunne håndtere det og at det ville kunne blive brugt overalt fra én adresse i modsætning til PHPmyAdmin.

Og ja... det er stortset det samme :-)

Kan du hjælpe mig?...
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2011 - 19:57 #5
okay, ville bare være sikker på at du kendte til det :)

jeg kender desværre ikke til en løsning der kan hjælpe dig...

skal man bare kunne vælge en tabel hvorefter den så viser hele indholdet og man så har mulighed for at tilføje, redigere og slette?
Avatar billede adionditsak Nybegynder
28. maj 2011 - 20:02 #6
Det er helt i orden :-)

Ja præcis, er selv igang med at kode det, men har brug for noget inspiration eller noget der fungere.

Har set en der lavede det før, men kan ikke finde det.
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2011 - 20:29 #7
et godt udgangspunkt ville være show tables, hvis du ikke allered er nået dertil :)
Avatar billede adionditsak Nybegynder
28. maj 2011 - 22:45 #8
Det er jeg.

Jeg har fået lavet så man kan logge ind med sin database, så den viser tables i en dropdown, og så man kan se hvad tabellerne indeholder.

Jeg har dog brug for en færdig løsning, og derfor er denne tråd også oprettet.
Avatar billede repox Seniormester
29. maj 2011 - 00:24 #9
Jeg hopper lige på splazz' spørgsmål også - hvordan differencierer det du ønsker at lave sig fra phpMyAdmin, udover det lader til at du ønsker at samle al funktionaliteten i en enkelt fil?
Avatar billede adionditsak Nybegynder
29. maj 2011 - 00:48 #10
Hvis du læser tråden helt igennem svare jeg på hvorfor jeg blandt andet vil have scriptet. Lad det nu være min egen sag :-)
Avatar billede repox Seniormester
29. maj 2011 - 01:04 #11
Jeg har læst tråden igennem - det er stadig uklart for mig hvad det er du vil opnå. CRUD scripts findes der masser af hvor phpMyAdmin er det bedste på markedet... at du så leder efter en anden færdig løsning må jo så kræve noget mere uddybning - så ja, lad det være din egen sag hvad du vil have og hvorfor, men så må du også lave det selv.
Avatar billede adionditsak Nybegynder
29. maj 2011 - 21:00 #12
Vidste ikke at det var en nødvendighed at forklare HVORFOR man skal bruge et script, er det ikke okay at sige hvad man har brug for og om jeg kan få noget hjælp?

Du siger du kender til mange CRUD scripts, så burde du da helt klart kunne hjælpe.

Jeg skal have det så enkelt som muligt.

Efter man har skrevet database informationer skal den udskrive alle ens tabeller i en dropdown (for eksempel), og når man så har valgt den tabel man vil redigere i skal kolonnerne blive udskrevet med tilhørende indhold, hvor man her kan slette kolloner og redigere kolloner og oprette nye kolonner, altså en meget enkel CRUD i kolloner udelukkende, ikke noget tabel oprettelse.

Kan du hjælpe?
Avatar billede adionditsak Nybegynder
29. maj 2011 - 21:46 #13
har fået styr på alting nu
Avatar billede majbom Novice
29. maj 2011 - 21:50 #14
hvad blev løsningen?

måske andre finder tråden i deres søgning på en lignende problemstilling :)
Avatar billede adionditsak Nybegynder
29. maj 2011 - 21:56 #15
http://sqlbuddy.com/ er en glimrende og meget nem AJAX Crudder, har hugget et par idéer fra den. Kan anbefales til alle.