Avatar billede adionditsak Nybegynder
27. maj 2011 - 22:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lidt hjælp til at få output fra SQL COUNT.

Hej Eksperten

Jeg skal have talt mine koloner i mine tabeller i min MySQL database og bruger dertil denne query:

SELECT count(*) FROM information_schema.columns WHERE table_name = 'kolonne der skal tælles'

Denne virker fint og kommer med det rigtige output når jeg køre den i PHPmyAdmin.

Det som jeg skal vide er så hvordan jeg kan få dette udskrevet, altså for eksempel kommer den med outputtet: 13, i PHPmyAdmin.

Jeg er lidt forvirret over hvordan jeg for dette ud på siden så det kan ses. Har prøvet nogle forskellige ting der virkede åbenlyse for mig, men det var ikke det korrekte.

Venlig hilsen
Anders
Avatar billede CCodam Nybegynder
27. maj 2011 - 23:08 #1
Der er 4 steps

1. Forbinde til din MySQL server
http://www.php.net/manual/en/function.mysql-connect.php

<?php
$link = mysql_connect('mysql_server', 'mysql_user', 'mysql_password');
if (!$link) {
    die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
mysql_select_db("mysql_database");
?>

2. Lave din forespørgelse til serveren.
http://php.net/manual/en/function.mysql-query.php

$result = mysql_query("SELECT count(*) FROM information_schema.columns WHERE table_name = 'kolonne der skal tælles'");
if (!$result) {
    die('Invalid query: ' . mysql_error());
}

3. Udskrive resultatet af din forespørgelse
http://php.net/manual/en/function.mysql-fetch-array.php

$total = mysql_fetch_array($result);
echo $total[0];

Avatar billede CCodam Nybegynder
27. maj 2011 - 23:10 #2
Glemte det 4 og sidste step, hvilket er at afbryde forbindelsen til MySQL serveren :)

mysql_close($link);

Avatar billede adionditsak Nybegynder
27. maj 2011 - 23:20 #3
Ah! nu kunne jeg se min "fejl". Det virker.

Takker :-)