Avatar billede xenoxsis Nybegynder
26. maj 2011 - 14:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AT Commands - Læse SMS med danske tegn

Jeg smider følgende kommandoer efter min telefon som sidder til computeren:

// Check connection
ExecCommand(port, "AT", 300, "No phone connected at " + port.PortName.ToString() + ".");

// Use message format "Text mode"
ExecCommand(port, "AT+CMGF=1", 300, "Failed to set message format.");

// Use character set "PCCP437"
ExecCommand(port, "AT+CSCS=\"PCCP437\"", 300, "Failed to set character set.");

// Select SIM storage
ExecCommand(port, "AT+CPMS=\"SM\"", 300, "Failed to select message storage.");

// Read the messages
string input = ExecCommand(port, p_strCommand, 5000, "Failed to read the messages.");

Derefter får jeg så en liste med SMS'er som ligger på simkort hukommelsen, men jeg modtager en linie som ikke indeholder æ, ø og å. Jeg har fået at vide at det er et en simpel "search and replace" - Men jeg kan simpelthen ikke se hvad jeg skal søge efter for at kunne erstatte dem, så C# kan læse det som æ, ø og å - Er der en der kan hjælpe?
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
26. maj 2011 - 15:00 #1
Hov - I nederste er p_strCommand = "AT+CMGL=\"ALL\""
Avatar billede Syska Mester
26. maj 2011 - 16:11 #2
Hvordan ser den linje ud med "danske" tegn ?
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
26. maj 2011 - 16:38 #3
Jamen det kan f.eks. være at jeg sender en SMS til telefonen med: "Hæleri, Ønsker, Ål" - Det er altså ÆØÅ som forsvinder, så linien vil, hvis jeg ikke konverterer den, blive: "Hleri, nsker, l". Men kan ikke se hvad jeg gør galt så den skriver uden noget, den burde da returnere nogle tegn tegn der hvor æøå står :-)
Avatar billede Syska Mester
26. maj 2011 - 17:14 #4
Ahhh ... nu er jeg med.

Virker som om din telefon må undersøtte flere charset.

Ingen ide om hvad "PCCP437" indeholder, men har du prøvet med:
AT+CSCS=?

Så burde den gerne returnere hvad den undersøtter, og så kan du jo eventuelt prøve dem alle sammen for at se om det virker.

Hvor udskriver du din data til? Og hvad får du din data tilbage som? Laver du korrekt Convert hvis det er byte[] du får tilbage ?

mvh
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
26. maj 2011 - 17:30 #5
Se det var jo en genial ting. LØSNINGEN ER FUNDET :)

AT+CSCS="8859-1" gav det korrekte format, og dermed kan jeg nu se både Æ Ø og Å :) Tusind tak :)

Smid et svar for point :)
Avatar billede Syska Mester
26. maj 2011 - 17:38 #6
Sjovt ... jeg var ikke sikker på at 8859-1 ville løse det, da der stod på en Wiki artikel at der vist var mangel på et af de 3 bogstaver.

Men fedt at det virker.

Svar.