Avatar billede kaspermb Nybegynder
26. maj 2011 - 11:00 Der er 4 kommentarer

 - Hvorfor vises disse tegn?

Jeg er i gang med at lave min hjemmeside af php og når jeg så gemmer min side bliver disse  tegn vist i browseren. De kommer kun frem hvis jeg har denn <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" /> med i min kode. Men jeg bliver nød til at have den med for at ÆØÅ vises.
Avatar billede repox Seniormester
26. maj 2011 - 11:08 #1
Det er hvad man kalder for en UTF-8 BOM. Det er din editor der tilføjer de tegn til din fil for at gemme den som et UT-8 format.
Avatar billede kaspermb Nybegynder
26. maj 2011 - 11:14 #2
Og hvordan ændre jeg så det?
Avatar billede repox Seniormester
26. maj 2011 - 11:33 #3
Det kommer an på hvilken editor du bruger?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
26. maj 2011 - 11:45 #4
som repox skriver det kommer an på hvilke editor du bruger
i Notepad++:
encoding -> convert to UTF-8 wihtoutM BOM. set herefter encoding til encode to UTF-8 wihtoutM BOM

i dreamwever CS4:
File->save as.  fjern flueben i BOM
edit->preferances->new document. fjern flueben i BOM