Avatar billede free_help Nybegynder
25. maj 2011 - 20:12 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Bedste danske PHP guide?

Hej eksperter.
Jeg vil gerne igang med at lære PHP 100%.

• Hvilke sider er gode til at lære det helt fra bunden?

• Jeg ved der også findes en masse gode bøger.
Hvad kan anbefales?

Søger helst dansk materiale men vil også meget gerne vide mulighederne på engelsk hvis de er meget mere omfattende end de danske.

Mvh Daniel
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2011 - 20:34 #1
Proev og soeg paa amazon.com og laes anmeldelser.
Avatar billede free_help Nybegynder
25. maj 2011 - 20:46 #2
Har du nogle gode forslag til online guides?
Avatar billede majbom Novice
25. maj 2011 - 20:50 #3
http://phpartikler.dk/

her er lidt god grundlæggende viden...

der er osse phptips.dk - den kender jeg dog ikke
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2011 - 20:56 #4
Generelt vil jeg anbefale bog over online tutorial til noget saa komplekst som et programmerings sprog.
Avatar billede majbom Novice
25. maj 2011 - 21:38 #5
helt sikkert arne, php er ikke noget man lærer med et par tutorials - det er så omfattende et sprog.

er dog også til bogen, hvis man skal lære det, tutorials er dog fine, hvis der lige er en ting man skal lære det grundlæggende af (filupload, session-håndtering, simple db-kald osv.)
Avatar billede repox Seniormester
26. maj 2011 - 01:32 #6
Jeg er enig med både arne_v og splazz.
Køb dig en god bog og suppler op med artikler på nettet; phpartikler.dk er et ganske udmærket sted at starte. phptips.dk virker så lidt mere opslagsagtig til ting, man lige mangler en hurtig løsning på eller lige skal forstå, men det er ikke just 'undervisningmateriale' IMHO.

Jeg vil gerne anbefale en bog: http://www.amazon.com/Beginning-PHP5-Programmer-Dan-Squier/dp/0764557831/ref=sr_1_14?ie=UTF8&qid=1306366271&sr=8-14

Programmer to programmer serien har generelt været en serie jeg har haft mest glæde af.
Avatar billede pemo123456 Novice
26. maj 2011 - 10:00 #7
Prøv evt. at kaste et blik på denne side

http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/PHP/T4PHP.php

Som jeg ser det, starter de helt fra bunden - har ikke selv kigget dem igennem, da jeg først fandt noget tilsvarende på engelsk

http://www.developphp.com/list_php_video.php
Avatar billede pmnielsen Novice
26. maj 2011 - 20:49 #8
Prøv at kigge på.
http://w3schools.com/
har selv har meget hjælp af denne side
Avatar billede free_help Nybegynder
31. maj 2011 - 07:05 #9
Rigtig gode bud i allesammen er kommet med.
Har købt 2 tykke engelsksprogede bøger på nettet nu og lånt et par danske på biblioteket.
Ydermere gennemgår jeg samtlige af jeres online forslag.

Jeg har faktisk kunne bruge alle jeres svar.

Lav venligst svar så jeg kan lukke.
Avatar billede majbom Novice
31. maj 2011 - 07:27 #10
svar...

og velbekomme :)
Avatar billede repox Seniormester
31. maj 2011 - 08:06 #11
Og et fra mig
Avatar billede pmnielsen Novice
01. juni 2011 - 17:40 #12
Håber du kommer godt igang
Avatar billede pemo123456 Novice
03. juni 2011 - 09:26 #13
:-)