25. maj 2011 - 11:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FolderExists returnerer True, selv om folderen er slettet...

Som en del af et script har et check på om en folder eksisterer
If Not fso.FolderExists("C:\Test") Then ...

Tilsyneladende returnerer den altid TRUE på netop denne folder og når jeg lige har SHIFT+DEL'et folderen..

Dim fso
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
MsgBox fso.FolderExists("C:\Test")

Nogen der har en løsning på denne problemstilling?
Avatar billede tjp Mester
25. maj 2011 - 11:55 #1
Den virker da fint hos mig.
Det er ikke det lille 'Not' i 'If Not fso.FolderExists("C:\Test") Then ...' der forvirrer? :-)
25. maj 2011 - 11:59 #2
Det HAR også virket fint hos mig, men det gør ikke længere... installation, afinstallation, installation, afinstallation har tilsyneladende ikke fået ryddet ordenligt op efter sig et eller andet sted...

NOT virker iøvrigt fint, og da
MsgBox fso.FolderExists("C:\Test")
(uden noget NOT) også giver det forkerte resultat, så har ikke noget med NOT at gøre.

Jeg ved ikke, hvordan problematikken kan genskabes, men noget må blevet "syg"
25. maj 2011 - 13:01 #3
Kender stadig ikke årsagen, men jeg har ryddet op i FileSystemObject via  .DeleteFolder...

Pudsigt