Avatar billede mokof Novice
24. maj 2011 - 16:56 Der er 37 kommentarer

Logfil

Hej
Er der en der vil kaste et blik på denne logfil. Den er fra min søns pc, der er kokset totalt. Vi har kopieret loggen over på en usb for at gå på nettet fra min pc, men det skulle vel ikke betyde noget.
Avatar billede mokof Novice
24. maj 2011 - 16:58 #1
Ups, ja her er den så...
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 16:45:08, on 24-05-2011
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18602)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Program Files\MSC\MSC Internet Security Suite\ccEvtMgr.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSloader.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eDSMSNfix.exe
C:\Program Files\Launch Manager\LManager.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Windows\System32\wpcumi.exe
C:\Program Files\MSC\MSC Internet Security Suite\casc.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Creative\Sync Manager Unicode\CTSyncU.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Acer\Empowering Technology\ENET\ENMTRAY.EXE
C:\Acer\Empowering Technology\EPOWER\EPOWER_DMC.EXE
C:\Acer\Empowering Technology\ACER.EMPOWERING.FRAMEWORK.SUPERVISOR.EXE
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\ERAGENT.EXE
C:\Windows\system32\wuauclt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.facebook.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://da.intl.acer.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 10.250.0.14:3128
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: CA Anti-Phishing Toolbar Helper - {45011CF5-E4A9-4F13-9093-F30A784EB9B2} - C:\Program Files\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC Anti-Phishing\toolbar\caIEToolbar.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: ShowBarObj Class - {83A2F9B1-01A2-4AA5-87D1-45B6B8505E96} - C:\Windows\system32\ActiveToolBand.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5612.1312\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Acer eDataSecurity Management - {5CBE3B7C-1E47-477e-A7DD-396DB0476E29} - C:\Windows\system32\eDStoolbar.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: CA Anti-Phishing Toolbar - {0123B506-0AD9-43AA-B0CF-916C122AD4C5} - C:\Program Files\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC Anti-Phishing\toolbar\caIEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eDataSecurity Loader] C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSloader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eDSMSNfix] C:\Acer\Empowering Technology\eDSMSNfix.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WarReg_PopUp] C:\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acer Tour Reminder] C:\Acer\AcerTour\Reminder.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec PIF AlertEng] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [WPCUMI] C:\Windows\system32\WpcUmi.exe
O4 - HKLM\..\Run: [setc] C:\Program Files\MySecurityCenter\Programs\setc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [regist] C:\Program Files\MySecurityCenter\Programs\RegistrationPopup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cctray] "C:\Program Files\MSC\MSC Internet Security Suite\casc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [B Register C:\Users\Rene\Desktop\Veoh\DivX for windows\DivX\DivX Web Player\npdivx32.dll] "C:\Windows\system32\rundll32.exe" "C:\Users\Rene\Desktop\Veoh\DivX for windows\DivX\DivX Web Player\npdivx32.dll",DllRegisterServer
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTSyncU.exe] "C:\Program Files\Creative\Sync Manager Unicode\CTSyncU.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Empowering Technology Launcher.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_89D8574934B26AC4.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\wpclsp.dll
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} - http://download.divx.com/player/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O20 - AppInit_DLLs: UmxSbxExw.dll eNetHook.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: CAAMSvc - CA - C:\Program Files\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC Anti-Virus Plus\caamsvc.exe
O23 - Service: CaCCProvSP - Unknown owner - C:\Program Files\MSC\MSC Internet Security Suite\ccprovsp.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Program Files\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC Anti-Virus Plus\isafe.exe
O23 - Service: CA Common Scheduler Service (ccSchedulerSVC) - Unknown owner - C:\Program Files\MSC\MSC Internet Security Suite\ccschedulersvc.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe (file missing)
O23 - Service: dlcc_device - Unknown owner - C:\Windows\system32\dlcccoms.exe
O23 - Service: eDSService.exe (eDataSecurity Service) - HiTRSUT - C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSService.exe
O23 - Service: eLock Service (eLockService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eLock\Service\eLockServ.exe
O23 - Service: eNet Service - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eNet\eNet Service.exe
O23 - Service: eRecovery Service (eRecoveryService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRecoveryService.exe
O23 - Service: eSettings Service (eSettingsService) - Unknown owner - C:\Acer\Empowering Technology\eSettings\Service\capuserv.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe (file missing)
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
O23 - Service: MobilityService - Unknown owner - C:\Acer\Mobility Center\MobilityService.exe
O23 - Service: MySecurityCenter License Service - Unknown owner - C:\Program Files\MySecurityCenter\Programs\service.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: HIPS Event Manager (UmxAgent) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
O23 - Service: HIPS Configuration Interpreter (UmxCfg) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
O23 - Service: HIPS Firewall Helper (UmxFwHlp) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
O23 - Service: HIPS Policy Manager (UmxPol) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
O23 - Service: WinSock Extention Manager (WinExtManager) - Unknown owner - C:\Windows\System32\mdmcls32.exe
O23 - Service: WinSock Svchost Manager (WinSvchostManager) - Unknown owner - C:\Windows\System32\svcprs32.exe
O23 - Service: ePower Service (WMIService) - acer - C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePowerSvc.exe
O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe

--
End of file - 12369 bytes
24. maj 2011 - 17:19 #2
Yffer Pyffer ...

Er der nogen grund til at denne PC tilsyneladende ikke har gennemgået nogen som helst WindowsUpdate ?
Der mangler Vista ServicePack2 + IE8/IE9 + en del efterfølgende opdateringer...
Samt en gammel AcrobatReader...

Samt - tilsyneladende - en gammel Symantec/Norton pakke

Samt 2 sikkerhedsprogrammer ?
* MSC Internet Security Suite / MySecurityCenter
* Symantec/Norton

(Ikke sundt!!!)
24. maj 2011 - 17:21 #3
Avatar billede mokof Novice
24. maj 2011 - 23:38 #4
Han siger han opdaterer det den ber om. Hvorfor skal der bruges en "gammel" AcrobatReader. Norton har vi prøvet at fjerne fordi han ikke abonnerer på det mere, men uden held. Men bortset fra det er der så noget snavs på den...
PS kigger lige på de point der er ude, har ikke brugt eksperten i meeeget lang tid...
25. maj 2011 - 06:54 #5
Du/I bør (SKAL) på WindowsUpdate manuelt og vælge ALT hvad den siger...

---

http://get.adobe.com/dk/reader/  (FRAKlik det der Google Halløj!!!!)

---

M$ ServicePack2 til Vista -> (32bit) -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d

---

IE9 direkte -> http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages

---

Fjerne Symantec/Norton 'rester' -> ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe

---

Og en del anden oprydning - det bagefter...
Avatar billede mokof Novice
25. maj 2011 - 22:38 #6
Den bliver ved med at sige installationen mislykkedes både til Adobe, SP2 og IE9.
Hvordan godkender man et svar. Ifølge "hjælp" her på sitet, skal der være en rubrik til godkendelse af svar. Men det er der ikke..
26. maj 2011 - 06:58 #7
26. maj 2011 - 06:59 #8
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

De andre programmer - hvis mulig så trixet med
"HøjreMusseTast - Kør som Administrator..."
Avatar billede mokof Novice
27. maj 2011 - 18:20 #9
Jeg har fået Adobe installeret og downloadet IE9 og SP2, men når jeg vil installere SP2 kommer den og siger at der mangler 400MB plads, selvom jeg lige har fjernet spil på 6 GB og kan se på "osten" at D drevet kun er 1/3 fyldt. C drevet vises godt nok som fyldt. Den betegner C drevet som Acer(C:) og D drevet som DATA (D:)vil det sige at D drevet kun er til PCens egne data og jeg ikke kan lægge noget der. IE9 vil den ikke  installere før den har SP2. Når knægten skal på Facebook, kan der kun logges ind en gang i døgnet. Hvis han prøver en gang mere, kan han godt logge ind men der er kun tomme rubrikker på siden ingen skrift/billeder (kun Facebook overskriften).
Hvad an de sidste overskydende point ved jeg ikke hvor de kommer fra, jeg har ikke flere åbne spørgsmål...
Hvad mener du med (Specielt punktet [Register]...)
27. maj 2011 - 19:34 #10
Hvad er så denne -> www.eksperten.dk/spm/582147 ?

---

Jo Systemdrevet (C:) skal selvfølgelig have nok plads til opdateringer mm.
Dvs. omtalte SPIL mm. er/var INSTALERET på D: ?

---

Du bør/skal rydde op på systemdrevet (C:)

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------

Hvad så nu ???
Hvad siger/skriver "osten" mht. C: ?
27. maj 2011 - 19:42 #11
Nå ja - nogle af ovenstående detaljer er til XP - men du forstår med pointen ?

Har du/I fået gennemfør "Norton/Symantec" fjernelsesproceduren ?
Avatar billede mokof Novice
27. maj 2011 - 23:00 #12
Har fjernet norton.
Det andet gav ikke ret meget. I diskoprydninng er "komprimer gamle filer" ikke en valgmulighed.
Dvale findes ikke på denne Vistaversion.
Systemgendannelse var ikke slået til.
De "blå mapper" kan jeg ikke finde.
Da jeg fjernede fluebenet i "Skjul beskyttede operativsystemfiler" frarådede maskinen det ?
Har du nogen forklaring på det der facebook halløj...
28. maj 2011 - 09:25 #13
Hvad siger/skriver "osten" mht. C: ?

Når du opdatere til IE8/IE9 skulle det nok køre bedre ...
Avatar billede mokof Novice
28. maj 2011 - 20:48 #14
Jeg prøvede at lægge SP2 på D drevet. jeg kunne godt downloade til D, men da jeg skulle installere det kom skiltet med C drevet er ved at være fyldt...
28. maj 2011 - 20:52 #15
Hvad siger/skriver "osten" mht. C: ?
Avatar billede mokof Novice
29. maj 2011 - 16:05 #16
Osten siger at der er 48 KB fri plads. Da jeg lige var på hans og tjekke osten, kom der et skilt med at der var 0MB fri plads og at systamgendannelse derfor ikke kunne fjerne skadelige filer og den prøvede også at åbne et eller andet med "double click" i adressen og det mener jeg at kunne huske ikke er noget godt. Kan man ikke ved at tjekke logfilen og så på regedit lave noget plads den vej. Hvordan kan man se hvorfor nogle filer /programmer der ligger på hvilken disk.
Avatar billede mokof Novice
29. maj 2011 - 16:16 #17
Da jeg kørte Ccleaner kom det op på 83.8 MB...
29. maj 2011 - 21:11 #18
CCleaner - værktøjer - systemgendannelse - Fjern de gamle punkter...

Ifølge 'osten' - hvor meget er Systemdrevet (C:) totalt og hvor meget brugt ?
Avatar billede mokof Novice
29. maj 2011 - 21:50 #19
Når jeg går ind på CCleaner - værktøjer - systemgendannelse står der intet der hvor den skulle vise de gamle punkter.
Osten siger 4.00 KB ledig af 51.1 GB. Da jeg lukkede PCen ned var der over 83 MB. Knægten siger at han fornylig fjernede spil på 10 GB men straks efter var der fyldt op igen eller det viste osten ihvertfald at der var. Det er nu næsten ligemeget hvilken operationer jeg prøver at foretage så kommer den og siger "Der er snart ikke mere diskplads på ACER (C:)"
29. maj 2011 - 22:03 #20
Hmmm... det er ikke sundt med 4.00 KB ledig af 51.1 GB ...

Har du et eller andet BackUp halløj kørende mere eller mindre i baggrunden til at fylde op ?
[Papirkurven] ?

Check lige i [Dokumenter] om derer halvstore elementer som kan/bør/skal ligge på D: istedet...
Avatar billede mokof Novice
29. maj 2011 - 22:41 #21
Hvordan tjekker jeg om der er backup der kører...
Nu er der 0 KB ledige...
30. maj 2011 - 06:56 #22
Check lige i [Dokumenter] om der er halvstore elementer som kan/bør/skal ligge på D: istedet...

---

Andre i dene tråd ?
Avatar billede mokof Novice
31. maj 2011 - 20:19 #23
Vi har opgivet, så nu geninstallerer vi PCen.
Men der er heller ikke plads nok til det på C: og jeg kan ikke få lov at slette noget. Den kommer og siger at Windows installer ikke findes eller er ude af funktion. Det er efterhånden flere år siden jeg har geninstalleret en PC, så et lynkursus ønskes :)
Er det F8 og fejlsikret hvor man går ind og formaterer partionerne inden man geninstallerer. Man kan vel ikke bare formatere diskene via computeradministration for så sætter man vel også DVDdrevet ud af drift...
31. maj 2011 - 20:36 #24
Du SKAL opstarte på instalation CD/DVD'en - og så følge guiden præcist.

Du skal være 1000% sikker på at i menuen vælge den rigtige partion/drev og DER [Formater] -> Instalér...

Bemærk at de programmer/spil der VAR instaleret på D: (?) så skal 100% GENinstaleres for at virke igen...

Og denne gang så husk 100%
* WindowsUpdate
* ServicePack1+2
Husk M$ ServicePack1 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746
Husk M$ ServicePack2 til Vista -> (32bit) -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d
Du kan evt. på en anden PC hente ovenstående pakker og copy til et passende andet medie. Klar til at install så snart der mulighed for det...

Seriøst Sikkerhedsprogram - Evt MSE ->
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=e1605e70-9649-4a87-8532-33d813687a7f

samt http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

Good Luck...
Avatar billede mokof Novice
31. maj 2011 - 20:59 #25
Den starter ikke op fra DVD. Skal man starte DVDen efterfølgende eller kan man sætte den op til at starte op fra DVDen et sted....
31. maj 2011 - 21:06 #26
I BIOS - FØR FØR noget som helst Styresystem opstarter...
31. maj 2011 - 21:08 #27
Hovsa - er det en 'ægte' ren M$ Vista instalations DVD ? Eller en form for Factory Recovery DVD øremærket til netop din PC ?

Hvordan blev den instaleret i sin tid ?
31. maj 2011 - 21:09 #28
... Hvis du har mulighed for det, så skaf/køb en WIN7 DVD istedet! Du/I vil blive meget gladere for det system end Vista!!!
Avatar billede mokof Novice
31. maj 2011 - 21:16 #29
Den fulgte med PCen. Men den har da fuld installation.. Hvad er det jeg taster under opstart for at komme i BIOS
31. maj 2011 - 21:25 #30
...Hvad er det jeg taster under opstart for at komme i BIOS ...
Står på skærmen - typisk nederst - i få sekunder under POST opstart

Eksempel ->
www.ixbt.com/video/images/aiw-radeon/bios.gif
Avatar billede mokof Novice
31. maj 2011 - 22:12 #31
Nu har jeg tre gange været inde i BIOS og rette til start fra DVD drev, men den starter stadig fra PCen, går i BIOS igen og ser at den ikke har fastholdt ændringen..
01. juni 2011 - 06:27 #32
Læs godt på skærmen om hvilken tast der skal bruges for et GEMME ændringer!!!  Typisk [F10] - men det vil stå på skærmen/menuen...
Avatar billede mokof Novice
01. juni 2011 - 17:12 #33
Jeg har selvfølgelig godkendt hvor der står "save changes and exit bios". Holder det ikke alligevel...
01. juni 2011 - 18:04 #34
Hmmm... er der en eller anden HotKey under opstart som viser en lille BootOption menu på skærmen ? Det er der nogle BIOS der har...

Ved LENOVO er det [F12] under opstart
http://forums.lenovo.com/t5/image/serverpage/image-
id/3247i8053D49A2083DFD7/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1
01. juni 2011 - 18:04 #35
Du skal COPY HELE ovenstående linie ind i adresselinien...
Avatar billede mokof Novice
01. juni 2011 - 19:46 #36
Forstår ikke denne linie "Ved LENOVO er det [F12] under opstart"
hvad er lenevo.
Dette står der når jeg bruger linket. "An Unexpected Error has occurred.
Sorry, your request failed. A notification has been sent to the development team for investigation.
Exception ID: 3DEE6E5A"
Avatar billede mokof Novice
01. juni 2011 - 20:02 #37
Jeg ved ikke om det hænger sammen, men jeg lagde mærke til at på "mainfanen" er der en linie der hedder "F12 Boot Menu:" som er "Disabled"